„Așadar, situația cu care se confruntă compania aeriană low-cost nu este deloc nouă și nici surprinzătoare ori șocantă, iar operațiunile sale au fost, regulat, adaptate acestei situații”, precizează BoardingPass.
Același lucru se întâmplă la nivel mondial, unde „sunt reținute la sol de ceva vreme sute de Airbusuri A220, A320neo și A321neo, avioane a căror propulsie e asigurată de motoare Pratt& Whitney”.
„Această situație e cauzată de perioadele timp lungi pe care companiile aeriene trebuie să le aștepte pentru schimbarea unor componente din motoarele avioanelor, în medie cam 300 de zile. Problema cu motoarele P&W care propulsează Airbusurile A319neo, A320neo și A321neo au dus în 2024 la falimentul companiei aeriene low-cost Go First din India, a cărui flotă era compusă aproape exclusiv din Airbusuri A320neo și A321neo”, arată sursa citată.
Din cauza indisponibilității avioanelor, „companiile aeriene „și-au adaptat de multă vreme rețeaua de rute”.
„Airbusurile A319neo, A320neo și A321neo au și variante cu propulsie asigurată de motoare CFM International Leap-1A, însă motoarele Pratt& Whitney sunt singura motorizare disponibilă pentru A220”, precizează BoardingPass.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro