În urma controalelor inspectorii RAR au descoperit că 5,77% (4.494) dintre vehiculele controlate prezentau pericol de accident, în special din cauza defecțiunilor majore la sistemul de frânare și la direcție. Din totalul autoturismelor, autoutilitarelor, motocicletelor și remorcilor oprite, 55,7% au avut diferite probleme tehnice sau legate de acte, astfel: 31.630 au fost respinse pentru că au fost considerate neconforme din punct de vedere al securității rutiere (inspectorii RAR au constatat proasta funcționare a instalației electrice de iluminare și semnalizare, defecțiuni ale sistemului de frânare, starea necorespunzătoare a șasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale în mecanismul de direcție sau în articulațiile punților față și spate), 1.543 de vehicule au avut probleme legate de identificare (neconcordanțe între seria poansonată pe șasiu/caroserie și cea din acte, schimbarea culorii autovehiculului sau a destinației de utilizare), 2.391 de vehicule au fost neconforme din punct de vedere al dovezii de efectuare a inspecției tehnice periodice (dovada de efectuare a ITP expirată, dovezi de efectuare a ITP false, lipsa actelor). în urma analizei emisiilor poluante.
Din totalul autovehiculelor controlate în trafic de inspectorii RAR anul trecut, aproximativ 29% dintre ele au fost mai vechi de 15 ani, 31% aveau între 11 și 15 ani iar 12% aveau 9-10 ani. Au fost oprite și vehicule mai noi: 4,42% aveau între 1 și 3 ani și 24% între 4 și 8 ani. Registrul Auto Român și polițiștii au dat 29.616 de amenzi, au reținut 885 de permise de conducere și 21.564 de certificate de înmatriculare și au fost „tras” pe dreapta 133 de autovehicule.
„Prin controalele tehnice pe care le facem zilnic, eliminăm de pe șosele vehiculele care pun în pericol siguranța participanților la trafic”, a mărturisit George-Adrian Dincă, directorul general al Registrului Auto Român. Acesta mai precizează și faptul că ar putea exista mult mai multe autovehicule defecte care încă circulă pe șosele.
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News