Conform informaţiilor, maşinile echipate cu motorul 2.0 TDI Euro 5 (Type EA189) aveau instalat un soft care detecta procesul de testare al EPA şi reuşea să limiteze emisiile, astfel încât vehiculele să treacă de aceste încercări.
În urma unor teste independente s-a ajuns la concluzia că modelele echipate cu acest motor aveau emisii reale de până la 40 de ori mai mari.
Potrivit EPA, vechiculele care sunt afectate de această problemă sunt Volkswagen Beetle, Golf, Jetta, Passat şi Audi A3, produse între 2009 şi 2015.
Deşi nu avem cifre concrete cu privire la situaţia din România, există câteva zeci de mii de vehicule dotate cu motorul amintit mai sus, care vor trece, cel mai probabil, prin modificări menite să le alinieze la normele de mediu impuse.
«Compania noastră nu a fost onestă»
Cazul, numit de americani “Dieselgate”, a stârnit reacţii la nivel înalt. În plus, Michael Horn, CEOul Volkswagen SUA, a făcut o declaraţie extrem de importantă.
“Compania noastră nu a fost onestă. Am dat-o de gard, cum spunem noi în Germania”, au fost cuvintele lui Horn. La scurt timp după această declaraţie, Volkswagen a publicat un comunicat de presă în care anunţa că, la nivel global, 11 milioane de vehicule sunt afectate de software- ul capabil să măsluiască testele de emisii.
Imediat, Martin Winterkorn, directorul executiv al grupului, şi-a cerut scuze pentru situaţia apărută şi a promis că problemele vor fi rezolvate (n.r. aseara, Winterkorn a demisionat). Astfel, specialiştii Volkswagen lucrează de zor la o soluţie tehnologică menită să readucă în cote normale emisiile motorului.
Cel mai probabil, imediat ce aceştia vor ajunge la un rezultat viabil, Volkswagen va rechema în service maşinile cu pricina pentru rezolvarea problemei. Astfel, retragerea de pe piaţă a modelelor, aşa cum se vechicula în presa de afară, se exclude.
Aşteptăm întrebări şi sugestii la adresa de e-mail auto@libertatea.ro