Creativul scenarist Fabien Nury nu se dezice de promisiunea de a reveni în Parisul începutului de secol al XX-lea, iar „Paris Police 1905”, al doilea sezon al poveștii începute în „Paris Police 1900”, ne aduce noi intrigi, plasate într-o lume dornică să meargă înainte, în pofida nenumăratelor sale metehne. De data aceasta, maiestuoasa zonă Bois de Boulogne este teatrul crimei pe care o investighează tânărul și romanticul Antoine Jouin (Jérémie Laheurte).
Moartea unui bărbat neidentificat, într-o parte a orașului faimoasă pentru poliție prin secretele sale sinistre și prin faptele echivoce pe care le adăpostește, derutează anchetatorii, care oscilează între clasarea cazului drept crimă sau sinucidere, transformându-l într-o chestiune de ambiție profesională.
Antoine Jouin, devenit inspector, conduce ancheta acestui caz, dar curând se implică și în tragica moarte a copilului nou-născut al tinerei prostituate Rosalie Dantremont (Pauline Briand), care va provoca un scandal de amploare în Paris. Cu ajutorul direct al lui Jouin, cazul este preluat de emancipata Jeanne Chauvin (Eugénie Derouand), devenită între timp avocată la firma Weidmann, printre clientele căreia se numără prostituatele care devin victimele practicilor corupte ale Brigăzii Moravuri.
În peisaj reapare și cinica Marguerite Steinheil (Evelyne Brochu), care are cu totul altă situație decât la începutul poveștii. Ea a făcut avere prin intermediul protectorilor săi misterioși, iar acum administrează cel mai elegant cazinou ilegal din Paris.
Expozițiile de pictură ale soțului ei, obedientul pictor Adolphe (François Raison), devin vehiculul perfect pentru petreceri private prea puțin onorabile, presărate cu substanțe interzise, iar manipulatoarea Meg profită de toți cei din jur pentru a acumula bani și putere. Singura ei vagă slăbiciune este fiica ei, Marthe (Amélia Lacquemant), a cărei grație juvenilă a început deja să atragă atenția lumii.
În preajma lui Meg Steinheil îi revedem pe puternicul prefect Louis Lépine (Marc Barbé), amantul și protectorul ei din umbră, dar și pe brutalul Joseph Fiersi (Thibaut Evrard), concediat de la Prefectură și ajuns recuperatorul trimis de Meg la datornicii pe care îi șantajează.
Un carusel al destinelor dramatice
Spectaculos și surprinzător, serialul „Paris Police 1905” readuce la suprafață o lume complicată, ale cărei convulsii traversează toate straturile sociale, de la bogații excentrici găzduiți la petrecerile lui Meg la lucrătorii din poliție și Prefectură și de la personajele șantajate în Château de Bagatelle până la femeile urmărite de Brigada Moravuri. Presa înregistrează și amplifică totul, iar avocații ca Jeanne Chauvin încearcă să salveze frânturi din această lume maculată, în această poveste care nu ezită să se ocupe de tarele firii omenești, de eșecuri și drame, de slăbiciuni și de faptele reprobabile care împânzesc documentele epocii.
Regizorii Julien Despaux („Zona neagră”/„Black Spot”) și Frédéric Balekdjian („Les mauvais joueurs”) și scenariștii Fabien Nury și Xavier Dorison aduc la lumină, cu îndrăzneală, o lume ale cărei resorturi ascunse și vicii oripilante erup la tot pasul, dar care se luptă și să se emancipeze și să găsească adevărul până și în cele mai firave momente de umanitate, fie și pentru că din exterior răzbat accentele împăciuitoare ale Ajunului Crăciunului.
Nu lipsesc din scenariu nici fine accente de umor negru, care curg subtil pe sub turnura sumbră a poveștii, exprimate în special de excelentul Christian Hecq, care construiește un memorabil profesor Alphonse Bertillon, oscilând între pedanteria profesională și disprețul savant față de ignoranții din subordine.
Peisaj frisonant, cu enigme și ambiguități
Eroii poveștii, antrenați în acest perpetuu joc de măști și ipocrizii, evoluează pasionant, invitându-ne să aflăm mai multe despre soarta lor. Tânărul Antoine Jouin, care capătă mai multă căldură și duioșie în ipostaza sa de proaspăt tată al micii Angèle, are de înfruntat acum oprobiul public indus de coruptele jocuri din Brigada Moravuri.
Alunecoasa Meg Steinheil trece prin răsturnări de statut care îi clatină proverbiala îndârjire, durul Fiersi devine un epitom al agresivității – generos remunerat, pe deasupra -, iar experimentatul Louis Lépine face eforturi notabile de-a înclina balanța în favoarea principiilor și rigorii, într-o lume care îl destabilizează deseori chiar și pe el.
Una dintre componentele puternice ale noii povești este dorința de afirmare și curajul personajelor feminine, fie că e vorba despre Cecile Jouin (Mathilde Mery), tânăra soție a inspectorului Jouin, care îl încurajează să renunțe la munca de teren și să iasă din această arenă imundă a crimelor și șantajelor, despre soția lui Fiersi (Caroline Darchen), care îl avertizează asupra monstruozității slujbei sale, despre Louis Lépine (Mathilde Weil), care își îndeamnă tatăl să nu cedeze în fața compromisurilor, despre temerara Jeanne Chauvin, care luptă de partea femeilor năpăstuite, și chiar despre sărmana Rosalie, care îi arată frumusețea cerului și a stelelor copilașului ei bolnav. Citește continuarea pe tvmania.ro
ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL TVMANIA.RO