Majorarea vine după ce asigurătorii au început din nou să se plângă că intră pe pierderi.
Acest lucru nu înseamnă că toți posesorii de autoturisme vor plăti 790 de lei, căci pornind de la el se va folosi istoricul fiecăruia și sistemul bonus-malus.
Pentru persoane juridice, tariful mediu este de 1.660 lei, în scădere cu 5% faţă de cel anterior.
Cresc daunele
„Schimbarea relativă a primei de risc de referinţă comparativ cu cea din tariful de referinţă anterior nu este consistentă la nivelul tuturor categoriilor de autovehicule, existând atât scăderi, cât şi creşteri de valoare. Modificările tarifelor de referinţă estimate pentru fiecare segment de risc sunt generate, în principal, de evoluţia daunalităţii în perioadele de referinţă luate în considerare în cadrul celor două exerciţii de calcul”, se arată într-un comunicat al ASF.
Cine a calculat prețul
Tarifele de referinţă au fost calculate de o companie independentă, Ernst & Young Assurance Services.
În calcul au fost luate în seamă categoriile de vehicule (autoturisme, autovehicule transport marfă, autovehicule transport persoane etc.), de tipul asiguratului (persoană juridică/persoană fizică), de vârsta asiguraţilor în cazul persoanelor fizice, precum şi de caracteristicile tehnice ale vehiculelor (capacitatea cilindrică sau puterea, masa maximă autorizată, numărul de locuri).
Haosul din asigurări
În perioada 2013-2016, sectorul asigurărilor s-a confruntat cu o creștere necontrolată a tarifelor RCA, dar și cu falimentele unor companii mari din domeniu, respectiv Astra Asigurări și Carpatica Asig.
În 2016, Guvernul a plafonat vreme de 6 luni prețul asigurărilor RCA din cauza protestelor transportatorilor și taximetriștilor, iar apoi legislația a fost schimbată.
Cartelul RCA
Un număr de șapte companii din domeniu sunt aproape de a fi amendate de către Consiliul Concurenței pe motiv de cartel. Mai exact, acestea s-ar fi înțeles să vândă asigurări la prețuri mari. Este vorba de Allianz Țiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama, Uniqa, despre care presa economică a scris că ar urma să fie amendate cu 5% din cifra de afaceri. Euroins a recunoscut existența cartelului, iar aceasta ar urma să primească o sancțiune mai mică.
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a declarat săptămâna trecută, la Libertatea Live, că asigurătorii vor fi chemați în data de 8 noiembrie pentru a-și spune punctul de vedere.
„E adevărat că e o investigație care se termină acum, în curând. Avem audierile programate pentru data de 8 noiembrie. Audieri înseamnă: companiile vin să se apere. Li se aduce o acuzație, e o propunere de sancționare și companiile primesc raportul, analizează și pot să vină în fața conducerii Consiliului să-și prezinte argumentele de ce n-ar trebui să fie sancționate sau de ce să nu fie sancționate atât de mult”, a declarat Chirițoiu, pentru Libertatea.
Conducerea ASF, la reînoirea mandatelor
Mandatele conducerii ASF expiră în curând, iar actualul președinte ASF, Leonardo Badea, își dorește să continue la conducerea instituției. Pentru postul de președinte s-a înscris însă și vicepremierul Viorel Ștefan, potrivit Hotnews.