SI2 a aterizat în siguranță la ora 04:05 (00:05 GMT) pe Aeroportul Al-Batten, din apropierea capitalei Emiratelor Arabe Unite, de unde a plecat la 9 martie 2015 într-un periplu de peste 42.000 de kilometri, în care a traversat patru continente fără nici o picătură de carburant, în 17 etape.
La manșa aparatului au fost, pe rând, elvețienii Bertrand Piccard și Andre Borschberg, care și-au propus prin această călătorie să promoveze energia din surse regenerabile.
Însă, în a 17-a și ultimă etapă a călătoriei sale, avionul a fost pilotat de Bertrand Piccard, decolând duminică din Cairo și aterizând marți în Abu Dhabi. Acesta a parcurs o distanță de 2.763 de kilometri într-un interval de peste 48 de ore. „Viitorul este curat”, a declarat pilotul, aplaudat și ovaționat pe pista de aterizare.
În călătoria istorică, aparatul SI 2 a parcurs în total 35.000 de kilometri, cu o viteză cuprinsă între 50 și 100 km/h și a atins o altitudine maximă de 8.500 de metri. Misiunea urma să dureze cinci luni, din care 25 de zile de zbor efectiv, dar s-a prelungit din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Cea mai lungă etapa a fost zborul de 8. 924 km de la Nagoya( Japonia) în Hawaii, SUA, care a durat aproape 118 ore și care i-a adus celuilalt pilot care s-a succedat la manșa cu Piccard, Borschberg, recordul mondial pentru cel mai lung zbor singur neîntrerupt.
Piccard si Borschberg au lucrat la proiectul Solar Impulse mai mult de un deceniu. Cântărind 1,5 tone, dar la fel de lat ca un Boeing 747, Solar Impulse 2 a zburat cu o viteză medie de circa 80 de kilometri pe oră, cu ajutorul bateriilor care înmagazinează energia solară captată de circa 17.000 de celule fotovoltaice, plasate pe aripile sale.
Plecat din Abu Dhabi, avionul a aterizat succesiv în Muscat (Oman), Ahmedabad și Varanasi (India), Mandalay (Myanmar), Chongqing și Nanjing (China), Nagoya (Japonia) și Hawaii (Statele Unite ), unde a făcut o escală tehnică neprogramată de mai multe luni înainte de a traversa America de Nord, unde s-a oprit în San Francisco, Phoenix, Tulsa, Dayton, Lehigh Valley și New York. Avionul a traversat apoi Atlanticul fără escală, aterizând la 23 iunie, la Sevilia, în sudul Spaniei, de unde a ajuns la 13 iulie în Cairo.