„Au fost două întreruperi ale acestei licitaţii. Una a fost de natură administrativă, a Biroului de Achiziţii din Primărie, iar a doua a fost o contestaţie legală, unul dintre participanţii la licitaţie a contestat caietul de sarcini. Durează cam o lună analiza contestaţiei, apoi se va da dreptate, sau nu contestatarului, se va schimba ceva, sau nu, în caietul de sarcini şi se va relua licitaţia”, a anunţat Florin Grigorescu în interviul acordat publicaţiei Libertatea.
Consilierul General, membru în comisia de transporturi a Primăriei Capitalei, a mai spus că este foarte probabil ca abia anul viitor să se finalizeze aceste licitaţii, având în vedere că paşii birocratici sunt foarte anevoioşi. În plus, a explicat şi ce probleme consideră că ar trebui rezolvate în ceea ce priveşte această licitaţie.
„Există o mare, mare problemă în acest caiet de sarcini, pe care trebuie să o rezolvăm. RATB a calculat că are nevoie de trei tipuri de autobuze noi, unul de 10 metri, unul de 12 metri şi unul de 18 metri. Toate trei trebuie produse de un singur fabricant, iar asta este o barieră la intrarea la această licitaţie. Foarte puţini licitanţi au posibilitate să producă aceste trei tipuri de autobuze şi să le furnizeze RATB. După mine, este o greşeală strategică, voluntară sau involuntară, nu ştiu. Dar prejudiciază foarte mult banii bucureştenilor, pentru că preţul va fi speculativ şi nu se adresează deloc oferta de autobuze existente pe piaţa românească, produse în România, care plătesc impozite în România, ca să cumpărăm alte şi alte autobuze pentru români”, a spus Grigorescu.
Înregistrarea integrală a interviului poate fi urmărită pe pagina de Facebook a Libertatea.ro
La începutul lunii iulie, Primăria Generală a Municipiului Bucureşti a lansat licitaţia pentru achiziţionarea a 400 de autobuze noi şi 100 de tramvaie moderne. Dar, licitaţia a fost anulată în august, fiindcă niciunul dintre participanţi nu a depus o ofertă de preţ. Municipalitatea a explicat atunci că a fost o oroare tehnică. Ulterior, a reluat procedura de licitaţie, dar caietul de sarcini, care stabileşte detaliile tehnice şi comerciale ale autobuzelor şi tramvaielor, a fost contestat la CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) fiindcă impunea ca toate autobuzele să fie produse de o singură firmă. Primarul General al Capitalei a explicat, însă, că s-a luat această decizie fiindcă întreţinerea vehiculelor ar fi astfel mult mai ieftină.
Vezi rezultate exit poll alegeri parlamentare 2024 și urmărește rezultatele alegerilor pentru Parlamentul României!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro