Lucrările au durat 7 ani și proiectul a costat 22,9 miliarde dirhami (2,4 miliarde de dolari), iar linia ar urma să intre în exploatare la sfârșitul acestei luni, acoperind distanţa de 350 de kilometri dintre Tanger şi Casablanca în două ore şi zece minute, în loc de patru ore şi 45 de minute, cât era în prezent.
Pentru această linie, Marocul a cumpărat 12 trenuri de mare viteză de la grupul francez Alstom, care vor fi operate de compania feroviară de stat ONCF, şi care ar urma să transporte şase milioane de pasageri pe an.
Potrivit oficialilor marocani, această linie de tren va stimula creşterea în regiunea Tanger şi va permite atragerea de noi investiţii în zona de nord a Marocului, unde este amplasat unul din cele mai mari porturi din Africa.
Cu toate acestea, există și unii critici ai acestui proiect, care susțin că este un simbol al unui Maroc cu două viteze şi va accentua şi mai mult diferenţele între regiunile acestei ţări, în condiţiile în care mai există zone în sudul Marocului unde nu sunt căi feroviare.
Cei doi şefi de stat nu au făcut nicio declaraţie oficială la ceremonia de inaugurare, dar au plecat la bordul unui tren nou din gara renovată de la Tanger, un mare hub maritim între Africa şi Europa.
Franţa este primul partener economic al Marocului însă în 2014 Spania i-a suflat acest titlu pentru schimburile comerciale. Între 2010 şi 2017, schimburile comerciale dintre cele două ţări au înregistrat o creştere medie de 5,8% pe an, de la 79,9 la 109,3 miliarde dirhami (7,4 până la 10,3 miliarde euro), potrivit Agerpres.
În acest timp, Germania testează trenuri cu hidrogen. Vezi cu ce se laudă producătorii! (VIDEO)
- Ultimele cuvinte ale unui bărbat care a murit de rabie după ce a fost mușcat de o pisică în Maroc
- Aurelian Temișan și familia lui, vacanță de vis în Maroc. „Simțeai cum îți ard plămânii„
- Vladimir Drăghia și-a surprins fanii după luna de miere petrecută în Maroc.„Trebuie să te impui de la începutul căsniciei”
FOTO – Facebook.com