“Lucrările de intervenţie se vor executa în zona Podului Constanţa, administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopţii, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menţinerea condițiilor optime și de siguranță rutieră, traficul în zona Podului Constanţa, în perioada intervenţiei, va fi dirijat şi semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere”, se arată într-un comunicat remis cotidianului Libertatea.
Decizia vine la două zile după ce în spaţiul public au apărut o serie de imagini cu starea precară în care se află stâlpii de susţinere şi pereţii podului care traversează Calea Griviţei din Capitală.
Reparaţiile, condiţionate de licitaţii
Potrivit companiei de stat, “în paralel cu desfăşurarea lucrărilor de intervenţie sus-menţionate, Regionala de Căi Ferate Bucureşti continuă parcurgerea şi derularea etapelor premergătoare implementării programului de reparaţii la Podul Constanţa, pentru zona administrată de CFR SA, până în prezent fiind elaborate Expertiza Tehnică şi DALI (documentație tehnico-economică similară studiului de fezabilitate), documentaţii tehnice obligatorii în vederea demarării procedurilor de lansare a licitaţiei pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de reparaţii”.
Valoarea estimativă a lucrărilor de reparaţii se ridică la 5,13 milioane lei şi, potrivit companiei, licitaţia ar urma să fie lansată în semestrul al doilea din acest an.
De altfel, C.F.R.-S.A., prin sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti – Divizia Linii, a contractat anul trecut un „proiect de urmarire specială” a podului de peste Calea Griviţei. Contractul, atribuit în 23 octombrie 2017, a fost câştigat de societatea Pod Proiect S.R.L. din Iaşi pentru 29.000 de lei, fără TVA.
Potrivit caietului de sarcini “după 70 de ani de exploatare cel mai grav defect consta în degradarea infrastructuilor care nu au fost cuprinse în lucrările de reabilitate CORIDOR IV PAN EUROPEAN tronson Bucuresti Nord + Constanta”. Mai mult, potrivit aceluiaşi document “detalii privind deficienţele existente sunt expuse pe larg în expertiza tehnică întocmită în anul 2014”.
EXCLUSIV/Mr. Pink și-a extins afacerile în România, dar n-a ales-o pe Monica Gabor să-l reprezinte
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro