Consiliul Național al Audiovizualului a decis să scoată „circul” înmormântărilor de pe micile ecrane, a anunțat paginademedia.ro. Propunerea i-a aparținut lui Radu Herjeu și sună astfel:
Televiziunile vor avea interzis să mai transmită imagini de la înmormântări, „cu excepţia ştirilor și/sau reportajelor din programele informative, emisiunilor sau filmelor documentare. Excepţie fac funeraliile de stat”.
În afara televiziunilor de știri, până acum, s-au „remarcat” în mediatizarea înmormântărilor emisiunea Acces Direct (Antena 1), WowBiz (emisiune de pe Kanal D, ar care în prezent nu se mai face), Antena Stars și Etno TV (în cazul decesului unor cântăreți de muzică populară), notează Pagina de media.
Propunerea de modificare a Codului a fost supusă dezbaterii publice pentru 30 de zile.
Propunerea s-ar adăuga la articolul 41 din Codul Audiovizual, articol care are următorul conținut:
ART. 41
(1) Furnizorii de servicii media audiovizuale nu pot difuza:
a) imagini ale persoanei aflate în situaţia de victimă, fără acordul acesteia;
b) imagini ale persoanei fără discernământ sau decedate, fără acordul familiei;
c) imagini care exploatează sau scot în evidenţă traumele ori traumatismele unei persoane. Fac excepţie cazurile umanitare, pentru difuzarea cărora este necesar acordul persoanei în cauză sau al familiei.
Deciziile Consiliul Național al Audiovizualului se bazează pe Legea Audiovizualului și pe Codul de Reglementare în Audiovizual, care este legislația secundară. În cazul Legii Audiovizualului, doar Parlamentul poate veni cu propuneri de modificare. CNA poate face modificări doar în cazul Codului Audiovizual.
Se schimbă și sloganul „consumaţi zilnic minimum 2 litri de lichide”
Mesajul s-ar transforma în: „Pentru o viață sănătoasă, consumați zilnic minimum 2 litri de apă”.
Totodată, membrii CNA au venit cu două noi propuneri de mesaje:
i) „Consumul de alcool până la vârsta de 21 de ani dăunează grav dezvoltării creierului”;
j) „Pentru egalitate de şanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală.”
Noile texte ar completa articolul 120 (5) din Codul de reglementare în audiovizual, potrivit căruia:
În cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente radiodifuzorii trebuie să difuzeze alternativ unul dintre următoarele mesaje de avertizare:
a) „Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic fructe şi legume.”;
b) „Pentru o viaţă sănătoasă, faceţi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi.”;
c) „Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic minimum 2 litri de lichide.”;
d) „Pentru o viaţă sănătoasă, respectaţi mesele principale ale zilei.”;
e) „Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi.”
Toate mesajele de avertizare prevăzute la alin. (5) se difuzează alternativ pe parcursul unei zile, câte un mesaj inserat la sfârşitul unuia dintre calupurile publicitare din cadrul fiecărei ore date din intervalul orar 6,00 – 22,00. În perioada în care difuzează un spot noncomercial recomandat de Consiliu, radiodifuzorii pot renunţa la difuzarea mesajelor de avertizare prevăzute la alin (5).
INVESTIGAȚIE EXCLUSIVĂ/ Începe școala la Zoo! Conducerea Grădinii Zoologice din Băneasa le-a cumpărat tigrilor caiete de trei ori mai scumpe decât prețul pieței!
Vezi rezultate exit poll alegeri parlamentare 2024 și urmărește rezultatele alegerilor pentru Parlamentul României!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro