Potrivit datelor oficiale, în luna august s-au făcut progrese doar la partea de finisaje, pentru că în ceea ce privește structura de rezistenţă şi fundaţia căii de rulare avansul față de luna iulie a fost nul, deși au fost aduși muncitori chiar din Sri Lanka pentru lucrările de relocare a reţelelor de utilităţi.
La partea de finisaje, stadiul lucrărilor a ajuns la 58,91%, potrivit raportării din 27 august, față de 54,81% cât erau pe 23 iulie.
Șefii de la Metrorex sunt, însă, optimiști. Oficialii estimau în luna martie a acestui an că în primul trimestru din 2019 vom merge cu metroul din Drumul Taberei și până la Eroilor, însă API susține, conform, aceleiași surse, că termenul avansat este „foarte optimist pentru că sunt încă multe lucrări de executat în teren și este foarte puțin probabil să avem finalizată licitația pentru sistemul de siguranță și automatizare a traficului până la finalul lunii iunie 2018”.
Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investiţia fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor – Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, 10 stații şi depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).
Citește și: Simona Halep rămâne numărul 1 WTA până la finalul lui 2018!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro