”Serviciile furnizate de Uber, care conectează indivizii cu șoferi non-profesioniști sunt acoperite de serviciile din domeniul transportului”, a arătat Curtea.
”Statele europene pot astfel reglementa condițiile de furnizare ale acestor servicii”, mai spune instanța.
Reamintim, taximetriștii din mai multe state ale Uniunii Europene au protestat în mai multe rânduri în ultimii ani din cauza Uber și a companiilor care operează pe același model.
Astfel de proteste au avut loc atât în Franța, Spania, cât și în România.
Chiar ieri, Consiliul General al Primăriei București a introdus noi reguli privind serviciile de taximetrie din Capitală, însă compania a apreciat că nu este afectată.
Uber s-a retras din Danemarca și Ungaria după impunerea unor reglementări stricte.
”În majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre.
Așa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa. Aceasta este abordarea noastră pentru a ne asigura că oricine poate comanda o cursă sigură la apăsarea unui buton”, a declarat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt Uber pentru Balcani.
Uber vrea să fie reglementat, nu interzis
În unele țări, Uber funcționează sub cadrul care definește serviciile de închiriere mașini cu șofer în regim privat, în timp ce alte state au definit ride sharing-ul ca pe o categorie separată de servicii de transport.
Uber vrea să fie reglementată asemeni modelelor din Estonia, Lituania, Finlanda, țări care au ales să reglementeze serviciile de ride sharing și să implementeze un sistem de licențiere, atât pentru platformă, cât și pentru șoferii-parteneri.
În România, Uber este prezent în patru orașe și are peste 450.000 de utilizatori, țara noastră fiind a doua cea mare piață din Europa Centrală și de Est, după Polonia. Este, totodată, a cincea piață din UE, unde compania este prezentă în 21 de state membre și peste 60 de orașe.
Scandal după scandal la nivel global
Uber a pierdut de curând licențele de transport în Londra, dar și în orașul britanic Sheffield. De asemenea, serviciile sale au fost interzise și în Israel, prin decizie a instanței.
Compania se află în mijlocul mai multe investigații realizate de către autotitățile americane, dar și într-un proces cu miză foarte mare cu Google, fiind acuzată de furt de tehnologie.
De asemenea, compania a recunoscut că hackerii au accesat conturilor a 57 de milioane de utilizatori și șoferi.