„Tovarășa”, așa cum a fost supranumită mașina, a fost destinată pentru a fi folosită de cuplul Ceaușescu, în vizitele de lucru, dar și de nomenclaturiștii de rang înalt. Este vorba despre un model Dacia 2000, fabricat în 1982, care avea dotări impresionante pentru vremea respectivă, informează Ziarul de Iași.
Dacia folosită de Nicolae Ceaușescu, vedeta paradei
Dacia folosită de Nicolae Ceaușescu are cutie automată, aer condiționat, geamuri electrice și chiar și pilot automat cu comenzi pe volan. Acest model nu a fost pus în vânzare, a povestit Ovidiu Măgureanu, propritarul exemplarului rar. Bărbatul a mărturisit că el este al cincilea proprietar, după SPP, o primărie și alți doi privați.
La „Întâlnirea Dacia Clasic, organizată pe aleea pietonală din Iași, a atras privirile un model inedit. Este vorba despre o Dacie folosită în anii 70 de Poștă.
Se numește Dacia D6 Estafette și este unul dintre puținele exemplare încă păstrate în România. Mașina a fost fabricată în mai puțin de 1.000 de bucăți și a fost folosită doar de instituțiile statului. Legenda spune că Elena Ceaușescu nu a vrut ca acest model să fie vândut populației, de teamă să nu ajungă un simbol al mișcării hippy românești.
Fratele geamăn al Daciei 1300, celebru într-un serial american
La întâlnirea iubitorilor bătrânelor mașini, fabricate în comunism la Pitești, și-a făcut apariția și un Renault 12 USA, considerat fratele geamăn al Daciei 1300.
Modelul a fost adus tocmai din New York de proprietarul său, Eduard Palaghiță. Această Dacie este cunoscută peste ocean pentru că a apărut în serialul „The Americans”.
Curioșii au putut să vadă și două automobile autohtone cu volan pe dreapta.
Dacia 1300 Taxi Columbia, vopsită în culorile taxiurilor din Columbia, parte dintr-un lot mic refuzat la export și vândut apoi pe piața internă.
::placeholdeR–>
Mașinile Dacia se fabrică în România de 49 de ani. În 1968, pe porțile Uzinei de Autoturisme Pitești ieșeau primele Dacii 1100. Un an mai târziu, în 1969, își făceau apariția primele Dacii 1300. Berlina cu 4 uși, 54 de cai putere și tracțiune pe puntea față era un automobil modern în Europa anilor 1970.
sursă foto: Ziarul de Iași