Pasagerii au început să se plângă tot mai mult de șoferii Uber pe rețelele de socializare, după ce aceștia au început să anuleze pe bandă rulantă din comenzi, în special după introducerea unei facilități care le prezintă dinainte cât vor câștiga din cursă.
Clienții nemulțumiți de anulări și de calitatea serviciilor au început să se plângă pe pagina oficială a Uber România.
Ce spun șoferii
Șoferii spun că refuză curse pentru că prețul este mic, în condițiile în care Uber nu a majorat prețul pe kilometru așa cum au făcut firmele de taximetrie în toamna anului trecut. O problemă legată de aceasta este faptul că șoferii Uber trebuie să se deplaseze pe o distanță mare până la client, iar acesta nu merge apoi decât câțiva kilometri, ceea ce face cursa nerentabilă.
De asemenea, din suma câștigată pe transport, o parte consistentă – 25% din suma totală – reprezintă comisionul Uber și se duce către compania americană.
Concomitent, șoferii se mai plâng de faptul că benzina și motorina s-au scumpit. În acest moment, prețul mediu este de 5,5 lei pe litrul de carburanți, în urma reintroducerii accizei de 7 eurocenți și a scumpirii petrolului, dar unele sortimente superioare au ajuns la 6,4 lei pe litru.
În fine, unii șoferi reclamă faptul că trebuie să investească în mentenanța autoturismelor cu care fac curse.
Iată câteva exemple.
Cu ce se mai deosebește Uber de taximetrie?
Clienții nemulțumiți spun însă că astfel Uber nu se deosebește cu nimic de serviciile de taximetrie generală, unde șoferii nu preiau curse și trebuie să te târguiești cu ei, eventual să le oferi sume mai mari și la negru pentru a ajunge la destinație.
“În ultima lună, am observat creșterea numărului de curse anulate, însă deja vedem o scădere, după ce toți șoferii cu un număr mare de curse anulate au fost contactați. Echipa noastră comunică permanent cu utilizatorii (șoferii parteneri și pasagerii) pentru a putea oferi un serviciu sigur și de încredere. Ne dorim ca Uber să fie un serviciu pe care te poți baza și ne pare rău de fiecare dată când acest lucru nu este posibil”, au declarat reprezentanții Uber pentru Libertatea.
Ziarul a solicitat companiei o statistică exactă asupra curselor anulate, dar și o poziție a companiei de transport în privința faptului că tot mai mulți taximetriști s-au înscris la Uber, iar firme au cumpărat mașini în leasing special pentru a le înscris în serviciul de transport, după cum arată anunțurile de la mica publicitate
Uber nu a transmis statisticile în cauză, dar faptul că a contactat șoferii cu număr mare de curse sugerează că societatea are la dispoziție aceste date.
Standarde de calitate și siguranță
În privința taximetriștilor care conduc cu Uber, compania spune: “La Uber, sunt bine-veniți toți șoferii care respectă condițiile de acces pe platformă, precum și standardele de calitate și de siguranță ale platformei, fără discriminare“.
Numai că această calitate a serviciului a scăzut în ultima vreme, odată cu creșterea numărului de curse anulate și a timpului necesar pentru rezervarea unei mașini.
Șoferii Uber nu dețin licențe și autorizații, iar din acest motiv taximetriștii acuză compania de concurență neloială.
Pe lângă serviciile tradiționale de taxi, între concurenții Uber din România se mai află și serviciile de transport Taxify și BlaBlaCar, dar și aplicațiile Star Taxi și Clever Taxi.
Acestea din urmă ar putea fi interzise în București, din cauza unui proiect regulament care le cere să aibă obligatoriu dispecerat. Acesta a fost amânat până la modificarea legislației de către Ministerul Transporturilor.