Explicația edilului vine după ce ar fi fost semnalate probleme cu noile autobuze Otokar, scoase pe traseu de 1 decembrie. Într-o imagine realizată de un cititor Libertatea s-a putut observa cum un autobuz a rămas în pană în fața Liceului Tudor Vladmirescu și a fost preluat spre tractare de un utilaj greu al STB.
Și șoferii STB s-au plâns că autobuzele Otokar sunt prost concepute.
În schimb, Gabriela Firea afirmă că este vorba despre „o ştire falsă„.
„Nu se confirmă ştirea potrivit căreia toate autobuzele achiziţionate şi sunt acum în trafic sunt defecte, este o ştire falsă. A fost o singură situaţie, o singură defecţiune, din cele 30 de autobuze care au intrat în trafic la 1 decembrie. Un singur caz se confirmă, care a fost remediat în aceeaşi zi, pe loc. Mentenanţa este asigurată 8 ani de zile de câştigătorul licitaţiei, dar verificările zilnice şi reparaţiile curente se realizează de angajaţii STB„, a declarat Gabriela Firea.
Mai mult, edilul îi acuză pe unii lideri de sindicat de la STB de faptul că s-au „apucat de politică„.
„Unii lideri de sindicat au început să facă politică şi să facă declaraţii, şi exced cadrul lor de reprezentare. Ei trebuie să fie interesaţi de salariile angajaţilor şi de condiţiile de muncă„, a mai declarat Gabriela Firea.
Primăria Capitalei a semnat contractul cu turcii de la Otokar pentru 400 de autobuze. Contractul de 100 milioane de euro + TVA prevede ca până la sfârșitul acestui an să fie livrate primele 100 de unități, iar restul de 300 de autobuze să fie livrate în 2019. La licitație au mai participat Mercedes și Karsan. Cele două firme au făcut contestație, dar Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor le-a dat dreptate câștigătorilor, turcii de la Otokar.
Citește și Drumul expres Craiova-Pitești. S-au semnat contractele pentru primele trei loturi. 1,8 miliarde de lei costă realizarea a 57,55 de kilometri!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro