Publicația îl citează pe Mike Schroepfer – directorul tehnic al Facebook. Acesta a scris pe blogul Facebook că aceștia au folosit o vulnerabilitate din cadrul funcției de căutare a Facebook. Mai exact, aceștia puteau aduna informații despre orice persoană dacă știau adresa de email a acesteia sau numărul de telefon.
Setările care au permis totul
Problema este că toată lumea avea aceste date ca setări implicite, astfel că oricine putea scormoni prin măruntaiele Facebook după informații.
”Cu toate acestea, actori malițioși au abuzat de aceste facilități pentru a aduna informații despre profilele publice prin introducerea numerelor de telefon sau ale adreselor de email pe care aceștia oricum le dețineau prin funcția de căutare și recuperarea contului. Din cauza scalei și a sofisticării activității pe care am văzut-o, credem că mai toți oamenii de pe Facebook ar fi putut avea profilul lor public preluat în acest fel”, a spus Mike Schroepfer.
Zuckerberg recunoaște cu colțul gurii
De asemenea, Mark Zuckerberg – cofondator și directorul general al Facebook – a spus cam același lucru într-o întâlnire cu presa.
”Eu aș asuma că dacă ați avut această setare pornită atunci la un anumit punct a avut acces la informațiile voastre publice într-un fel sau altul”, a spus Zuckerberg.
Acesta nu a recunoscut oficial că toți oamenii de pe Facebook au datele compromise, dar având în vedere setările implicite și vastitatea problemei, este clar că acest lucru cel mai probabil s-a întâmplat.
Cambridge Analytica a avut acces la 87 de milioane de conturi
Cu puțin timp mai înainte, Facebook anunțase că firma de marketing politic Cambridge Analytica a avut acces la datele a 87 de milioane de oameni, față de 50 de milioane, cât și știa anterior. Australia a nunțat o investigație în privința încălcării legislației privind datele personale, potrivit Reuters.
Compania a adunat datele în 2014 prin intermediul unui chestionar la care au răspuns 270.000 de oameni, dar a adunat și datele prietenilor, astfel că în total a strâns enorm de multe informații.
Facebook a aflat de incident în 2015, dar a cerut companiei să șteargă informațiile. Aceasta a afirmat că le-a șters, dar de fapt nu a făcut acest lucru și le-a utilizat în 2016 în campania pentru Donald Trump.
Între timp, Facebook a anunțat un audit al tuturor aplicațiilor care au acces la conturile personale.
Mozilla atacă Facebook
Problema cu setările de intimitate a fost observată de către Mozilla, producătorul browserului Firefox. Aceasta a suspendat publicitatea pe Facebook din cauza setărilor care permit vizualizarea de către străini a datelor personale.
Ulterior, Mozilla a lansat și o extensie care blochează Facebook să mai spioneze utilizatorii pe alte site-uri. Facebook urmărește oamenii prin intermediul butoanelor de Like și Share integrate în aproape orice site din lume.