Facilitatea vine în completarea opțiunii Instant Articles, prin care Facebook ajută presa să publice articole direct pe rețeaua sa socială. Noul serviciu este complementar acestuia și creează posibilitatea de plată pentru afișarea articolelor. Astfel, utilizatorii vor putea alege un abonament la știri direct de pe Facebook.
Ideea unui abonament la știri este în lucru de mai mult timp, spune Campbell Brown, șeful departamentului care se ocupă de parteneriate cu mass-media din cadrul Facebook.
Facebook și Google au fost acuzate de mai mult timp de presa tradițională din cauză că acestea acontează cea mai mare parte a publicității online.
Recent, presa din SUA a cerut o derogare de la legislația antimonopol, cerând autorităților dreptul de a negocia împreună contractele cu Facebook și Google. Între companiile care au cerut dreptul la negociere colectivă se află News Corp, care deține Wall Street Journal și New York Post, dar și ziarele Washington Post și New York Times.
Facebook are un avantaj major în fața presei deoarece știe enorm de multe despre utilizatorii săi. Spre comparație, presa tradițională știe mult mai puține despre vizitatorii propriilor pagini online deoarece nu ”spionează” atât de agresiv comportamentul lor.
Facebook este cea mai populară rețea de socializare din lume, gigantul depășind recent pragul de 2 miliarde de utilizatori.
Baza sa masivă de utilizatori este mult peste orice competitor. Spre comparație, Twitter are 328 de milioane de utilizatori, iar Snapchat are 166 de milioane.
Cel mai apropiat concurent îl constituie WeChat, o aplicație de chat care a devenit practic o platformă socială în China. Aceasta are 938 de milioane de utilizatori. WeChat este deținută de grupul chinez de tehnologie Tencent.
Citește mai multe știri din categoria Gadgeturi&Internet.