Google a acuzat Uber de furt de tehnologie, după ce Uber a achiziționat o companie din același domeniu, numită Otto, fondată de un fost inginer al său care supraveghea proiectul mașinilor care se conduc singure. Numele acestuia este Anthony Levandowski.
Google afirma că acesta a descărcat 14.000 de documente secrete despre tehnologia sa, care mai apoi au ajuns la Uber. Aceasta din urmă a negat, dar la proces Kalanick a recunoscut că a vrut să-l angajeze pe Levandowski încă din 2015.
De asemenea, Bill Gurley – partener în cadrul fondului de investiții Benchmark Capital, unul dintre primii investitori în Uber – a declarat că șefii serviciului de transport au spus că nu există nicio problemă cu achiziția Otto. Acesta a spus că un raport al firmei de securitate cibernetică Stroz Friedberg a arătat că Levandowski avea în posesia sa un număr de cinci discuri cu proprietate intelectuală de la Waymo, divizia de mașini inteligente a Google, conform Recode.
Culmea, Google a fost la rândul său investitor în Uber, dar relațiile dintre cele două companii s-au răcit din 2015, când Uber a început cercetări în domeniul mașinilor autonome. Acum Google va primi acțiuni la Uber ca parte a înțelegerii dintre cele două părți. Acțiunile vor fi deținute de Waymo.
Google a virat spre Lyft
Astfel, Google a semnat un parteneriat în luna mai 2017 cu Lyft, principalul rival al Uber în SUA. Lyft are ca acționar și gigantul auto General Motors. Parteneriatul dintre Google și Lyft vizează fix mașinile care se conduc singure, adică exact subiectul ”fierbinte” al procesului cu Uber.
Lyft a început de curând să se extindă, anunțând în august că serviciile sale sunt disponibile în 40 de state americane, acoperind 94% din populația SUA. De asemenea, Lyft se extinde în Canada și Marea Britanie.
Lyft a primit în luna aprilie 2017 o finanțare de 600 de milioane de dolari, compania fiind evaluată la 7,5 miliarde de dolari. Deși suma este mai mare față de evaluarea de 5,5 miliarde de dolari din urmă cu un an, este de aproape zece ori mai puțin decât Uber.
Scandal pe taxe și autorizații
Uber este implicată în mai multe scandaluri la nivel mondial. În România, compania este acuzată de către taximetriști că nu are autorizații, nu plătește corect taxele și face concurență neloială.
De altfel, zilele trecute a devenit virală o știre că Uber ar fi plătit în România mai mult impozit pe profit decât cele mai mari 9 companii de taxi din România. Libertatea a demonstrat că nu este deloc așa.
Mai multe conflicte au avut loc în ultima vreme în taximetriști și șoferii Uber, ultimul la Timișoara.
Acestea vin după ce Curtea Europeană de Justiție a decretat că Uber este serviciu de transport, ceea ce înseamnă că are nevoie de autorizații și licențe.