„În cadrul CTE CNAIR a fost avizat, ieri, traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu-Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2, adică Racoviţa-Boiţa, de la km 15 la km 43, şi Secţiunea 3 Racoviţa-Văleni, de la km 43 la km72. Deci în acest moment tot traseul este avizat”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Buşe. Totodată, ministrul a spus că vrea un porces cât mai transparent al lucrărilor.
„Contăm pe dumneavoastră ca să înregistraţi aceste proiecte, să ştiţi că există şi apoi, la o schimbare de Guvern, să fiţi cei care cereţi şi întrebaţi unde sunt aceste proiecte”, a mai spus ministrul, Sorin Buşe.
Potrivit directorul general CNAIR, Cătălin Homor, această secțiune este cel mai important proiect de infrastructură pe care compania îl derulează.
Autostrada Piteşti-Sibiu, care va reprezenta o continuare a autostrăzii A1, va avea şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazaret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m. Drumul are termen de finalizare până în 2021 și are nevoie de investiții de peste 1,6 miliarde de euro.
Autostrada Pitești – Sibiu, traseu întreg
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, în lungime de circa 123 de kilometri, este:
– Secţiunea 1: Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
– Secţiunea 2: Boiţa-Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;
– Secţiunea 3: Racoviţă-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
– Secţiunea 4: Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeş;
– Secţiunea 5: Curtea de Argeş-Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă, prin Valea Argeşului, şi secţiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum naţional, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.