Stanciu a mai spus că vrea să extindă eMag și în alte țări, pe lângă filialele din Bulgaria, Ungaria și Polonia pe care le deține și că vrea ca firmele care vând deja prin intermediul eMag Marketplace să exporte în alte țări. De asemenea, vrea să ajungă la un total de 20 de milioane de obiecte disponibile în magazinul online, de la cele 5 milioane cât se regăsesc acum.
Avantajele retail-ului online
Stanciu a precizat că online-ul și offline-ul ”se mixează” și că tot mai multe companii din comerțul tradițional trec în mediul online pentru creșterea vânzărilor. ”Doar anul acesta am văzut Hornbach, am văzut Carrefour, vom vedea și alții în săptămânile următoare. Cred că acest canal este unul care aduce valoare oamenilor, mă refer la e-commerce, în primul rând pentru că este unul transparent. Oamenii au acces la produse și au acces la prețuri, disponibilitatea produselor, review-uri, comentarii scrise de alți clienți, iar această transparență aduce multă valoare.
Prețurile din canalul de e-commerce sunt aceleași în toată țara, chiar și-n orășelele mici. La comerțul tradițional e posibil cu cât concurența e mai mică, prețurile să fie mai mari. Gama de produse este foarte mare, ceea ce”, a spus Stanciu.
În România există 8.000 de site-uri de comerț online
Acesta spune că în 2017, vânzările online în România, piața este la 2,8 miliarde de euro, dintre care eMag are o cotă de circa 600 de milioane de euro, deci mai puțin de un sfert. ”Sunt foarte mulți comercianți mici, sunt 7-8.000 de magazine online, e aproape o dublare față de începutul anului 2017, când erau aproape 5.000. Investiția inițială nu este foarte mare, iar rezultatele vin destul de repede”, a precizat el.
Companiile românești să exporte prin eMag în alte țări
”Vrem să ducem sellerii din România în alte țări, și avem în dezvoltare un proiect în acest sens, în Bulgaria, Ungaria și Polonia, unde suntem prezenți. Dar pregătim și un proiect mai mare care să meargă mai departe de atât, nu pot spune mai mult de atât pentru că este în lucru și mă ceartă colegii.
De asemenea, vrem să aducem selleri internaționali în România. De multe ori, produsele existente în România sunt selectate de către producători sau distribuitori pe baza volumului, eu știu, se uită la statistici și aduc produse medii sau din gama de jos. Dar nu aduc toate gamele de produse și sunt anumite produse care lipsesc.
Cei care au animale probabil găsesc foarte multe produse în afară, la fel jucării dacă ne utăm ce produse sunt în zona de jucării, în zona de fashion, sport”, a precizat el.
Stanciu a spus că la 1 ianuarie existau circa 7.300 de selleri în eMag Marketplace și cresc cu circa 700-1.000 pe lună. ”Sunt foart emulți comercianți offline care încep să vândă online”, a mai spus șeful eMag.
Cum se stabilesc prețurile la promoțiile online
”Prețul produselor vândute de noi, de eMag, sunt stabilite de noi. Avem o gamă foarte mare de produse și având în vedere gama asta foarte mare de produse există permanent promoții, câteodată mai puternice, gen Black Friday sau Revoluția Prețurilor. Altele sunt Săptămâna Electrocasnicelor, Săptămâna telefoanelor și așa (mai departe). Și intră diverse produse la promoții. Față de acum 10-20 de ani, când comerțul era static și erau doar două perioade de soldări pe an, acum este mult mai dinamic.
Adică promoțiile sunt, nu știu, o săptămână, după care vine prețul la nivelul lui normal, după care iarăși 3-5 zile vine la promoție, iarăși revine la prețul normal. Prețul are o variație foarte mare. Se întâmplă ca oamenii să compare prețul de la promoția trecută cu prețul de la promoția actuală și să spună că de fapt nu e nicio promoție. Pentru că fix în momentul în care facem promoții ala este și momentul în care comunicăm foarte mult și ducem și foarte mult trafic în produsele respective.
Se mai întâmplă un lucru: noi avem în momentul de față mai mulți selleri pe același produs. Există și produse cu 20 de selleri. În momentul în care un seller ia butonul de cumpără, cum îl numim noi, ajunge în față. Poate fi eMag, poate fi un alt seller conform unui scor pe care îl avem în spate. El are prețul lui și un preț de bază, dacă are o promoție și care este tăiat. Dar dacă el epuizează stocul, în aceeași zi… există produse la care se schimbă seller-ul și de 10 ori pe zi. Apare altul, pentru că au trafic foarte mare și produsele se vând în cantități mari, sunt sute sau mii de bucăți pe zi. Și astfel se schimbă seller-ul și prețul variază. De aici apare percepția.
Modelul nostru este de catalog de produse structurate.”
Iulian Stanciu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT-ul romanesc, investitor și director general eMag și proprietarul Flanco, vorbește la Interviurile Libertatea LIVE, despre comerțul online, mecanismul de formare a prețurilor la promoții, criza de forță de muncă și cum ne fură roboții joburile.
Stanciu este acționar în cadrul eMag, cel mai mare retailer din România, având aproximativ 20% din titluri. Restul sunt deținute de grupul sud-african Naspers.
Consiliul Concurenței a anunțat, la finele anului trecut, că investighează mecanismele de formare a prețurilor la promoții, dar și condițiile impuse de eMag celorlalți comercianți care vor să vândă produse în eMag Marketplace.
Iulian Stanciu va spune și ce crede despre venirea Amazon în România.