Fair Trade Commission (Comisia pentru Comerț Corect – FTC, n.r.) a afirmat că Apple a forțat operatorii NTT DoCoMo, KDDI Corp și SoftBank să ofere subvenții la achiziția de iPhone-uri pentru a le vinde consumatorilor la reducere.
”Obligarea operatorilor să ofere subvenții (pentru iPhone-uri) ar fi putut preveni ca aceștia să ofere abonamente lunare mai ieftine și a restricționat competiția”, a arătat FTC într-un comunicat.
FTC a început să analizeze contractele Apple încă din 2016, dar nu a amendat gigantul american deoarece acesta a fost de acord să modifice contractele cu operatorii de telefonie.
Japonia este una dintre cele ami profitabile piețe pentru Apple. Unul din două smartphone-uri vândute în Țara Soarelui Răsare este iPhone.
Cum a funcționat manevra
Cum a funcționat manevra Apple: operatorii au vândut iPhone-urile cu reduceri, dând Apple un avantaj în fața rivalilor precum Samsung, Sony sau alți producători.
Dar pentru a-și recupera banii, operatorii de telefonie mobilă au impus abonamente mai scumpe la iPhone și au vândut contracte pe doi sau patru ani.
Același gen de contracte ”speciale” pentru iPhone au fost adoptate încă de la lansarea acestuia și în România.
Practici suspecte
Apple are de înfruntat mai multe acuzații legate de practicile sale. În luna decembrie, compania a fost intens criticată după ce a recunoscut că încetinește în mod voit iPhone-urile vechi. Recunoașterea a dus ulterior la mai multe investigații împotriva companiei în întreaga lume.
Recent, Apple a fost dată în judecată de clienți din cauza faptului că tastatura de pe noile laptopuri MacBook și MacBook Pro se blochează. De asemenea, alt grup este nemulțumit de reparațiile pe care Apple refuză să le facă, inclusiv contra cost, pentru noile sisteme desktop iMac Pro.