- Cererea de finanțare pentru metroul spre Otopeni, acceptată de Comisia Europeană
- Metrorex vs Metro de Bruxelles. O comparaţie reală între metroul din România şi cel din Belgia
- VIDEO | De la 7 grade afară la 32 de grade în metrou! Metrorex ține peste o jumătate de milion de oameni în condiții de Sahara!
Comunicatul integral al Ministerului Transporturilor
„MINISTERUL TRANSPORTURILOR, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, și MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, au retransmis la Comisia Europeană, în data de 9 noiembrie 2018, Cererea de Finanțare pentru proiectul major “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” răspunzând astfel clarificărilor solicitate de Comisia Europeană în data de 12 septembrie 2018.
Obiectul cererii de finanțare “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între București și Otopeni, respectiv între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.
Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanțată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).
Perioada de implementare a Proiectului este de 120 luni, respectiv între 01.01.2014 și 31.12.2023″.
La îneputul lunii septembrie, Libertatea scria că metroul către Otopeni devine din ce în ce mai palpabil. Se așteaptă oferte publice pentru proiectare și construire.
Anul acesta, în luna februarie, Construcția metroului spre Otopeni cu fonduri europene era pusă sub semnul întrebării. „Există riscul să se trimită toată documentația înapoi”, declara, atunci, premierul României, Viorica Dăncilă.
- FOTO: Vlad Chirea
Citește și… Ce fac azi actorii din filmul „Liceenii”. Erau idolii adolescenților înainte de Revoluție și în anii 90!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro