Palm a scris istorie în anii 90 – ‘2000 când a făcut ca PDA-urile să fie practic sinonime cu numele său. Practic, Palm a fost inventatorul smartphone-ului modern, alături de alte nume mari, precum Nokia, IBM sau Psion (acesta din urmă fiind acum în proprietatea Motorola Solutions, care e diferită de marca Moto aflată în proprietatea Lenovo – n.r.).
De la webOS la Hewlett-Packard
Ulterior, în era iPhone, Palm a avut în curtea proprie webOS, unul dintre cele mai apreciate sisteme de operare pentru mobile, lăudat pentru faptul că se mișca foarte ușor și un concurent redutabil pentru iOS de la Apple. De altfel, în acele momente, Palm a introdus o serie de facilități prezente acum pe toate telefoanele din lume, precum update-uri via WiFi sau 4G sau încărcare wireless.
În fapt, webOS a fost și motivul pentru care gigantul Hewlett-Packard (HP) a preluat Palm în 2010 cu 1,2 miliarde de dolari. HP anunța atunci că va instala webOS pe absolut orice produs electronic al companiei, de la smartphone-uri și tablete până la calculatoare și imprimante.
Spargerea pe bucăți
Dar HP a oprit producția în doar un an, astfel că Palm a devenit istorie. Ulterior, grupul american a vândut către LG Electronics sistemul de operare webOS, iar acesta se află acum instalat pe televizoarele inteligente produse de către grupul coreean.
Pe de altă parte, HP a vândut drepturile pentru marca Palm către grupul chinez TCL. Numele acestuia nu spune prea multe pentru oamenii simpli, însă acesta este al treilea producător de televizoare al planetei, după Samsung și LG și înaintea unor branduri celebre, precum Sony, Panasonic sau Sharp. Concomitent, TCL este și unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume, acesta producând telefoanele Alcatel. De asemenea, produce și o serie de telefoane BlackBerry cu Android.
TCL promite noi gadgeturi Palm
Ei bine, Stefan Streit – directorul de marketing al TCL – a anunțat într-un interviu pentru Android Planet – că Palm va lansa noi dispozitive în 2018, care vor fi prezentate la începutul anului viitor, cel mai probabil la CES 2018 sau la ediția de anul viitor a Mobile World Congress.
Acesta nu a dat detalii asupra produselor ce vor fi lansate, dar smartphone-urile sunt în mod clar între posibilități. Palm ar fi, astfel, al patrulea brand al grupului, iar Streit a anunțat că fiecare marcă își are propriul public. Palm ar fi țintit către o audiență mai vârstnică în căutarea celei mai noi tehnologii, Alcatel țintește generația tânără, în vreme ce BlackBerry are în colimator utilizatorii de business.
Cum, însă, sistemul de operare webOS este în proprietatea LG, cel mai probabil viitoarele dispozitive Palm vor veni cu Android, așa cum se întâmplă și în cazul telefoanelor Alcatel și BlackBerry.