„Urmare a afirmațiilor manipulatorii lansate în mass-media, arătăm care au fost „Criteriile, condițiile și documentele solicitate de către Ministerul Justiției pentru desfășurarea procedurii de numire, în aprilie 2016, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – procedură legală și transparentă””, precizează Parchetul General.
Astfel, instituția a publicat două documente: o adresă din 17 februarie 2016 a Ministerului Justiţiei trimisă la Parchetul General, semnată de Raluca Prună, precum şi „Criteriile şi calendarul procedurii de recrutare pentru ocuparea funcţiei de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie”, document emis tot de Ministerul Justiţiei.
Vezi Adresa nr. 1/5515/17.02.2016 a Ministerului Justiției
Care sunt criteriile pentru ocuparea funcției de Procuror General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, potrivit documentului publicat de Parchetul General:
Criterii de integritate
- Obiectivitate şi imparţialitate în exercitarea funcției, având ca unic temei legea, fără a da curs presiunilor şi influenţelor de orice natură
- Respectarea standardelor de conduită conforme cu demnitatea și onoarea profesiei, standarde etice ridicate și capacitate de decizie obiectivă
- Absența oricărui conflict care ar putea dăuna interesului public de înfăptuire a justiţiei sau de apărare a intereselor generale ale societăţii
Criterii de profesionalism
Condiții prevăzute de lege:
- Vechime minimă de 10 ani în funcţia de judecător sau procuror
- Calificativul „foarte bine” la ultima evaluare
- Nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani
Condiții privind aptitudini specifice funcției:
- Capacitatea de a organiza activitatea Ministerului Public, pentru o bună administrare a justiției
- Viziune managerială
- Experiență profesională relevantă
- Capacitatea decizională și asumarea răspunderii
- Capacitatea de gestionare a situațiilor de criză
- Motivarea
- Capacitatea de relaționare și comunicare
În adresa trimisă de Raluca Prună, erau enumerate și documentele necesare candidaţilor: un CV şi o scrisoare de intenţie care să cuprindă o scurtă prezentare a candidatului, detalii despre experienţa profesională şi calităţile care îl recomandă pentru ocuparea funcţiei. Se menţiona faptul că documentele candidaţilor trebuie trimise prin email la Ministerul Justiţiei.
Documentele publicate de Parchetul General vin în contextul în care actualul ministru al Justiției, Tudorel Toader, a susținut că din dosarul de candidatură al procurorului general Augustin Lazăr lpsea calificativul „foarte” bine la ultima evaluare.
CITEȘTE ȘI:
Ce salariu are Sorin Grindeanu la ANCOM. Instituția a făcut publică suma încasată de fostul premier