Directorul executiv al companiei aeriene irlandeze, Michael O’Leary, și-a cerut scuze săptămâna aceasta după ce a declarat că până la 31 octombrie va fi anulată până la 50 de zboruri pe zi, afectând aproximativ 400.000 de pasageri.
Ryanair se confruntă acum cu probleme cauzate de clienții care se tem că nu își vor recupera banii plătiți pentru călătoriile anulate. Conducerea Ryanair se aşteaptă să plătească despăgubiri uriaşe 20 de milioane de euro pasagerilor ale căror curse au fost anulate.
De asemenea, compania a fost avertizată de Autoritatea Aviației Civilă că riscă sancțiuni pentru refuzul de a redirecționa pasagerii la companiile aeriene concurente.
De asemenea, se opune afirmațiilor din partea unității piloților irlandezi că face ca reglementările europene să fie un țap ispășitor, mai degrabă decât să recunoască propria eșec alocării de piloți suficienți pentru programul său.
Ryanair s-ar putea confrunta cu o perturbare suplimentară a acțiunii industriale pe fondul rapoartelor pe care piloții le-au întâlnit la Dublin și în întreaga Europă pentru a discuta despre posibilitatea de a greva.
E-mailurile interne, văzute de The Guardian, arată că Ryanair se străduiește să-i liniștească pe piloți și pe primii ofițeri, oferind bonusuri foarte mari pentru a-i face pe aceștia să renunțe la vacanțe. „Pentru a evita anularea în continuare a zborurilor solicităm ca fiecare pilot care și-a luat deja o lună de concediu să vină la puncă câte cinci zile”, a transmis comandantul de operațiuni al Ryanair, Michael Hickey.
„Ca recunoaștere a impactului asupra dvs. de nevoia de a zbura zile suplimentare am implementat următoarea schemă de bonus. Toți piloții actuali […] care continuă să opereze aeronavele Ryanair între Sept și 31 octombrie 2018 vor primi un bonus de 12.000 € / £ 12.000 pentru căpitani și 6.000 € / £ 6.000 pentru primii ofițeri în noiembrie 2018”.