Procurorii vor să afle cum şi când s-a rupt antena transmiţătorului montat pe avion. Antena ar fi putut ajuta, în acel moment, la identificare mai rapidă a epavei avionului medical, conform Digi 24.
Experţii independeţi au descopert că antena trasmiţătorului era ruptă dinainte și nu a fost găsită la locul accidentului.
În urma accidentului, pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion şi-au pierdut viaţa. Copilotul avionului şi patru medici aflaţi la bord au supravieţuit. Aeonava a fost identificată de un pădurar la aproape şase ore de la prăbuşire.
În 20 ianuarie 2014, o aeronavă de tip BN2 a aterizat forţat la peste 1.400 metri altitudine, în Munţii Apuseni. Echipajul medical trebuia să ajungă la Oradea pentru o prelevare de organe. Epava avionului şi victimele au fost găsite de localnici, după o căutare de aproximativ cinci ore. Din declaraţiile medicului Radu Zamfir, aeronava a intrat în ceaţă, a pierdut înălţime şi a pierdut un motor.
Ce concluzie au tras anchetatorii până în octombrie 2015
Raportul autorităţilor pentru Siguranța Aviației Civile a fost finalizat și dat publicității în octombrie 2015. „Nu putem spune că a fost o eroare de pilotaj, pentru că am spune că este vorba despre o eroare a tehnicii de pilotaj. Putem spune că ne confruntăm cu o eroare de management a misiunii. Dacă nu ne confruntam cu givrajul la nivelul motoarelor, nu am fi avut un astfel de accident”, a precizat investigatorul Eugen Suciu.
„Evaluarea eronată a factorilor de risc este cauzată de lipsa de experiența, dar și de antrenament pe această aeronavă. Nu ne referim la tehnica de pilotaj sau la cum au fost acționate comenzile de zbor, ci la cum au fost evaluate condițiile de zbor (…). A fost o decizie eronată a comandantului de continua zborul în acele condiții meteo”, a mai declarat Suciu.
Citește și: RAPORTUL TRAGEDIEI DIN APUSENI: Adrian Iovan a luat decizii greșite, Aura Ion putea fi salvată dacă ar fi purtat centură
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro