Mai exact, procurorii au trimis două scrisori către judecătorul William Alsup, care trebuie să împartă dreptatea în cazul Google vs Uber. În scrisori, aceștia recunosc existența investigației și afirmă că l-au interogat pe Marc Jacobs, un fost angajat al Uber.
Serviciul secret al Uber, centrul investigației
Acesta este cel care a afirmat în cadrul procesului că Uber deține un serviciu secret care era însărcinat cu furtul de tehnologie și cod-sursă și care utiliza dispozitive cu aplicații criptate, astfel încât informațiile incriminatoare să nu se găsească în serverele Uber.
Jacobs a scris la rândul său o scrisoare în luna mai către departamentul juridic al Uber în care detalia aceste practici, pe care le considera ilegale. Uber a căzut la înțelegere cu acesta, iar compania i-a plătit 4,5 milioane de dolari.
Procurorii susțin într-una dintre scrisori că Jacobs le-a detaliat mai exact practicile și că depoziția sa este consistentă cu scrisoarea trimisă către avocatul Uber.
În cealaltă dintre scrisori procurorii cer judecătorului să nu facă publice informațiile pentru a proteja investigația și pentru prezumția de nevinovăție. Însă judecătorul a desecretizat cele două misive.
Procurorii sunt de la o divizie specială
Ars Technica a sesizat că numele celor doi procurori este Matthew Parrella și Amie Rooney. Potrivit sursei citate, cei doi lucrează la o unitate numită CHIP (Computer Hacking and Intellectual Property – n.r.) din cadrul procuraturii din San Jose.
Astfel, este posibil ca procurorii să suspecteze că Uber sau angajați ai companiei ar fi accesat ilegal sistemele informatice ale Google.
Aceasta din urmă susține că Anthony Levandowski, un fost angajat al diviziei de mașini autonome, a descărcat ilegal 14.000 de documente secrete ale companiei.
Ulterior, Levandowski a format o companie proprie care dorea să dezvolte sisteme de conducere autonomă. Aceasta se numea Otto, dar a fost cumpărată de către Uber la scurt timp. Google susține că fostul său inginer și Uber au conspirat pentru furtul de documente secrete.
Acestea vizează tehnologia Lidar, necesară mașinilor pentru a se conduce singure.
Ce spune Uber
De partea cealaltă, Uber susține că documentele în cauză nu au ajuns niciodată pe serverele sale. Uber testează, la rândul său, mașini inteligente în statul american Arizona.
În centrul multor scandaluri
Uber se află în centrul mai multor scandaluri și investigații în acest moment. Tot în SUA, aceasta este investigată de FBI pentru accesarea sistemelor electronice ale rivalei Lyft, în vreme ce o altă investigație privește o serie de șpăgi pe care compania le-a acordat în Asia.
De asemenea, compania a recunoscut că hackerii au accesat conturilor a 57 de milioane de utilizatori și șoferi.
În Europa, Uber a pierdut licența de operare în Londra, iar taximetriștii din România protestează împotriva companiei, pe care o acuză de piraterie.