„În ceea ce priveşte programul de lucru, este de remarcat faptul că tot mai mulţi angajatori sunt receptivi la ideea de lucru într-un regim flexibil, singura condiţie fiind aceea de a respecta un anumit număr de ore pe zi, restul elementelor fiind variabile: posibilitatea de a lucra în afara biroului, distribuirea orelor de lucru după preferinţele angajaţilor, ora de început a programului”, se arată în studiul „Calitatea vietii la locul de munca”, relizat de IRES, la cererea Up Romania.
Creativitatea angajaților, stimulată constructiv
Companii precum Axway România ajung să organizeze concursuri între angajați, prin care aceștia sunt stimulați să găsească, în mod distractiv, soluții la unele probleme impuse de companie. „Acest Hackathon face parte dintr-o serie de evenimente concepute pentru a susţine strategia digitală a firmei, a accentua focusul pe inovaţie şi a pune la dispoziţia angajaţilor săi un cadru nonconformist în care să-şi manifeste creativitatea. În acest sens, programul de inovaţie intern al Axway oferă inginerilor săi posibilitatea de a-şi implementa propriile idei folosind tehnologii de ultima generaţie precum IOT, Cloud Containers, BlockChain, MicroServices, Predictive Analytics, şi multe altele”, au afirmat reprezentanții companiei.
În schimb, sunt alți angajatori care au modificat spaţiul de lucru astfel încât acesta să încurajeze creativitatea angajaţilor. În plus, aceştia cred că oferirea unor beneficii pentru sănătate ar duce la un mediu de lucru mai plăcut şi productiv.
Pasiunea și salariul, criterii importante
Potrivit studiului, pasiunea pentru munca realizată se află în topul celor mai importante caracteristici ale calității vieții la locul de muncă, așa cum reiese el din etapa calitativă, în momentul în care respondenţii au în față o listă de aspecte pe care trebuie să le ierarhizeze.
Astfel, pentru angajați este al doilea cel mai important element, din lista de aspecte care le-a fost arătată, iar pentru angajatori este chiar cel mai important aspect, definitoriu pentru calitatea vieții la locul de muncă. Salariul este văzut drept principalul element care întreţine motivaţia angajaţilor şi, este, de asemenea, o caracteristică comună a unei bune calităţi a vieţii la locul de muncă, indicată atât de angajaţi cât şi de angajatori.
Stresul la locul de muncă
Atât angajaţii, cât şi managerii intervievaţi consideră că stresul la locul de muncă poate fi cauzat de volumul mare de muncă, presiuni exercitate asupra angajaţilor din mai multe surse – termene scurte, lipsa flexibilităţii, superiori, colegi sau clienţi care solicită produsele mai repede, clienţi dificili –, lipsa predictibilităţii sarcinilor de serviciu, resursele deficitare în realizarea sarcinilor, incompetenţa superiorilor ierarhici, inadecvarea angajatului pe post sau în echipă, demotivarea cauzată de salariul sau activitatea nesatisfăcătoare.