Singura persoană din aeronavă care avea centură de siguranță a fost medicul Radu Zamfir, cel care a și supraviețiuit. Potrivit investigatorului, și pasagerul de pe rândul 5 care a decedat ar fi putut supraviețui dacă avea centură.
În concluzie, dacă și Aura Ion ar fi purtat centura, ea ar fi putut supraviețui.
„Nu putem spune că a fost o eroare de pilotaj, pentru că am spune că este vorba despre o eroare a tehnicii de pilotaj. Putem spune că ne confruntăm cu o eroare de management a misiunii. Dacă nu ne confruntam cu givrajul la nivelul motoarelor, nu am fi avut un astfel de accident”, a mai precizat Suciu.
”Evaluarea eronată a factorilor de risc este cauzată de lipsa de experiența, dar și de antrenament pe această aeronavă. Nu ne referim la tehnica de pilotaj sau la cum au fost acționate comenzile de zbor, ci la cum au fost evaluate condițiile de zbor (…) A fost o decizie eronată a comandantului de continua zborul în acele condiții meteo”, a mai declarat investigatorul.
Raportul autorităţilor pentru Siguranța Aviației Civile a fost finalizat. După aproape doi ani de la tragicul acccient aviatic din Apuseni, raportul întocmit de CIAS este gata, iar concluziile sunt făcute publice.
În teribilul accident aviatic din Munţii Apuseni, din 20 ianuarie 2014, şi-au pierdut viaţa pilotul Adrian iovan, fostul soţ al creatoarei de modă Romaniţa Iovan, şi studenta Aura Ion. În urma tragediei au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir, Valentin Calu, Cătălin Pivniceru şi Sorin Ianceu.
La vremea respectivă, tragedia a stârnit mare vâlvă din cauza faptului că autorităţile nu au reuşit să le găsească în timp util pe victime, acestea fiind descoperite de trei localnici din Munţii Apuseni.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro