Ce nu-ţi spun anunţurile de reduceri
Practic însă, cei mai mulţi dintre comercianţi nu anunţă primăria şi preferă să meargă pe varianta promoţiilor care se pot face oricând în timpul anului, cu condiţia să nu se vândă sub preţul de achiziţie. Cei mai experimentaţi cumpărători au învăţat deja şiretlicul comercianţilor şi ştiu că “reducerile” camuflate în “promoţii” încep, de fapt, mai devreme. În realitate, în perioada în care ar trebui să înceapă reducerile care marchează sfârşitul unui sezon, rafturile magazinelor sunt deja pline cu noile colecţii.
Nu mai au şanse mari să găsească la reduceri exact ce visează decât cei care poartă 35 sau 45 la picior şi li se potriveşte perfect mărimea XXS ori XXL la haine. Retaileri precum Zara, H&M, C&A, New Yorker sau Mango aplică în primă instanţă reduceri mai mici în perioada aşanumită „de promoţii” şi ulterior vin reducerile mai mari. În magazinele lor, deja nu mai este prea multă marfă pentru soldări. Încetîncet a intrat colecţia nouă pe rafturi.
Mai mulţi bani în buzunare
2016 a venit cu preţuri mai mici, pentru că TVA a scăzut de la 24 la 20% la toate produsele, cu excepţia alimentelor, care s-au ieftinit încă de anul trecut. Matematic, asta înseamnă o reducere a preţurilor cu 3,23 %, adică ceea ce costa în urmă cu mai puţin de o lună 100 de lei costă astăzi vreo 96 de lei.
Pentru cei care nu au apucat să-şi schimbe de sărbători televizorul sau maşina de spălat, de exemplu, acum e momentul să o facă. Pe lângă scăderea TVA, în această perioadă, electrocasnicele au preţuri mai mici şi cu 50%. Datorită reducerilor de la începutul anului, bugetul unei familii a câştigat peste 100 de lei pe lună.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro