Uber a introdus în România, în urmă cu aproximativ trei luni, afișarea în avans a prețului curselor. În același timp, șoferii parteneri au primit și ei posibilitatea de a vedea în aplicație, imediat după acceptarea comenzii, foaia de parcurs a cursei și prețul final.
Chiar dacă comportamentul pasagerilor nu s-a schimbat în urma introducerii acestei funcții, în tabăra șoferilor lucrurile stau altfel, numărul celor care anuleaă cursele fiind în creștere.
”Nu avem date care să arate o schimbare a comportamentului utilizatorilor de la introducerea upfront pricing (afişarea în avans a preţului curselor). Feedback-ul primit a fost unul preponderent bun – oamenii preferă să vadă tariful clar de la bun început.
Pe de altă parte, introducerea acestei funcţionalităţi a dus la o creştere a numărului de curse anulate din partea şoferilor parteneri. La Uber nu ar trebui să existe noţiunea de cursă prea lungă sau prea scurtă”, a spus Alexandra Aparaschivei, purtătorul de cuvânt al Uber România.
Totodată, la scurt timp după declarația de mai sus, Uber a revenit cu precizări:
”Echipa de operaţiuni a Uber analizează constant datele generate prin aplicaţiile Uber şi identifică şoferii cu o rată ridicată de anulare a curselor. Aceştia sunt contactaţi telefonic şi informaţi că anularea în mod repetat a comenzilor nu este o practică agreată de companie. În cazurile în care comportamentul devine recurent, şoferii parteneri pot fi sancţionaţi cu dezactivarea temporară sau permanentă a contului”, au a vertizat reprezentanții companiei de transport, potrivit Economica.net.
Anularea curselor de către șoferi, de multe ori aproape de expirarea timpului de așteptare, poate contribui la creșterea tarifului dinamic, calculat automat de aplicație în funcție de cererea și oferita dintr-o anumită zonă, ceea ce răsplătește tocmai comportamentul considerat inacceptabil de Uber.
Pe lângă prețul mai mare pentru pasageri, apare și frustarea de a aștepta o perioadă semnificativ mai lungă de timp pentru sosirea mașinii.