„Săptămâna trecută, am reuşit să aprobăm prin Hotărâre de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru Steaua şi stadionul Arcul de Triumf, iar stadionul Rapid se află în circuitul de aprobare. Săptămâna aceasta vom lansa procedurile de achiziţie pentru proiectarea şi realizarea celor două stadioane (n.r. – Steaua şi Arcul de Triumf). Stadionul Steaua va fi demolat complet şi reconstruit în totalitate pentru a îndeplini criteriile impuse de UEFA şi competiţiile internaţioonale”, a declarat Manuela Pătrăşcoiu, preşedintele Companiei Naţionale de Investiţii.
Aceasta a precizat că noua arenă Steaua va avea o capacitate de peste 30.000 de locuri, iar pe lângă terenul de fotbal, care va avea o suprafaţă totală de 122 de metri lungime şi 68 de metri lăţime, va avea spaţii de cazare pentru sportivi, un muzeu al clubului şi locuri dediate persoanelor cu dizabilităţi. Costul acestei investiţii este estimat la aproximativ 65 de milioane de euro, inclusiv TVA.
CNI urmează să organizeze două licitaţii, una pentru stabilirea companiei sau consorţiului care va demola actualul stadion Steaua, iar cea de-a doua licitaţie pentru desemnarea constructorului noii arene sportive.
Stadionul Rapid – „Valentin Stănescu” va fi parţial demolat şi apoi va fi reclădit, astfel încât să respecte toate normele UEFA. Noua arenă va avea 14.000 de locuri, va fi amenajată o pistă de atletism pentru antrenament sub tribune şi va beneficia, de asemenea, de spaţii de 28 de locuri de cazare pentru sportivi. Costul acestei modernizări este estimat de autorităţi la puţin peste 26 de milioane de euro.
În cazul acestui stadion, nu a fost dată, deocamdată, Hotărârea de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, dar preşedintele Companiei Naţionale de Investiţii a anunţat că studiul de fezabilitate a fost predat deja către CNI, care îl va aviza săptămâna aceasta. Apoi, va fi lansat un anunţ de intenţie privind proiectarea şi construirea noii arene Rapid, iar după ce va expira acest anunţ, CNI va lansa procedura efectivă de licitaţie.
Şi stadionul naţional de rugby „Arcul de Triumf” va fi modernizat, ceea ce presupune şi în acest caz demolarea parţială a actualei arene. Noua construcţie va beneficia de peste 8.000 de locuri în tribune, o parcare subterană, spaţii pentru fizioterapie şi recuperare, precum şi spaţii de cazare pentru sportivi. În acest caz, costurile totate sunt estimate la aproximativ 27,2 milioane de euro.
În cazul acestuia, indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin HG nr.85 din data de 7 martie 2018, iar în perioada următoare, CNI va lansa licitaţie de desemnare a proiectantului şi constructorului noii arene de la Arcul de Triumf.
„De ce punem noi tot timpul „dacă”?! Doamna prim-ministru va fi implicată în mod direct, eu la fel, doamna ministru la fel (n.r. ministrul Tineretului şi Sporturilor). Deci, cred că lucrurile vor ieşi, să fim optimişti cu toţii. De ce să începem de la a fi pesimişti? Haideţi să fim optimişti şi realişti. Noi credem că se poate realiza parcursul propus în vederea organizării EURO 2020″, a declarat vicepremierul Paul Stănescu.
În cazul stadionului Dinamo, care ar fi trebuit, de asemenea, modernizat până în 2020, autorităţile au decis să abandoneze vechiul proiect şi să nu mai reabiliteze actuala arenă. În schimb, a fost realizat un nou plan prin care va fi demolat velodromul din complexul Dinamo şi va fi construit, în locul acestuia, un nou stadion. Dar, deocamdată totul se află la stadiul de plan, neexistând o decizie clară în acest sens.
„Noi suntem convinși că proiectul poate fi gata. La Dinamo, există posibilitatea ca stadionul să nu fie finalizat până la începerea Euro 2020. Sunt însă situații de avarie. Avem stadioane care îl pot înlocui. La Ploiești, Giurgiu, Mogoșoaia și Voluntari. Noi ne-am dori că toate cele patru stadioane să fie gata la timp, dar există această posibiltate, ca Dinamo să nu fie gata. Vom găsi alte soluții. Noi ne dorim să fie finalizat și Dinamo cât mai repede, ar aduce bucurii suporterilor”, a declarat vicepremierul Paul Stănescu.
România a câştigat dreptul de a organiza mai multe partide din cadrul Campionatului European de Fotbal din 2020, dar UEFA a obligat ţara noastră să îndeplinească anumite condiţii pentru ca meciurile să fie disputate la Bucureşti. În primul rând, trebuie asigurat transportul rapid, cu metroul, trenul sau tramvaiul, de la Aeroportul ”Henri Coandă” Otopeni până la Arena Naţională, unde vor avea loc meciurile. Iar în al doilea rând, trebuie puse la dispoziţia echipelor care vor disputa partidele din ţara noastră patru stadioane, dotate la standardele UEFA, pentru a se putea antrena, iar aceste arene trebuie să fie cât mai aproape de Arena Naţională.
Cu toate că aceste obligaţii se cunoşteau încă din 2014, nicio investiţie nu a fost demarată, până acum, decât pe hârtie, sub formă de proiect. În cazul în care UEFA va considera că ţara noastră nu îndeplineşte cerinţele impuse, România nu va mai găzdui Euro 2020.