Pilele cu hidrogen au ca produs secundar, în loc de gaze de eșapament, apă. Trenul va fi experimentat în regiunea Saxonia Inferioară, între, urmând ca apoi să fie introdus și în alte regiuni, în următorii trei ani.
Două trenuri de acest tip fac zilnic câte trei-patru curse, între patru orașe din nordul Germaniei, transportând navetiști. Traseul a fost ales pentru că sunt linii neelectrificate, pe care circulă, în mod obișnuit, garnituri diesel. Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă prietenoasă cu mediul.
„De fapt, e un tren electric, dar care nu-şi ia energia de la o linie electrică, ci de la un motor cu pilă de combustie. Pila e alimentată cu hidrogen care e combinat cu oxigen pentru a crea energia electrică”, susține Stefan Schrank, director de proiect, potrivit DW.
Cu o singură alimentare, trenul poate circula în jur de 1.000 de kilometri și poate atinge viteza maximă de 140 de km/h.
„Un asemenea tren va fi folosit circa 30 de ani. Dacă luaţi în calcul toate elementele – costul trenului, întreţinerea şi cât timp va fi folosit – veţi vedea că e deja mai rentabil să foloseşti hidrogen decât diesel”, susține Stefan Schrank.
Totuși, o problemă reprezintă modul în care se obține hidrogenul, pentru că unele metode sunt poluante. Cel mai ieftin hidrogen se obține tot din hidrocarburi.
CITEȘTE ȘI: Copiii sub 3 ani, buni de plată la întreținere. Bebelușii plătesc și liftul!
FOTO: CAPTURĂ VIDEO