”Tariful afișat în aplicație va include distanța până la destinație, timpul estimat pe baza valorilor istorice de trafic, tariful dinamic, atunci când e cazul, și eventuale reduceri promoționale”, se arată în comunicat.
Facilitatea “upfront pricing” vine după ce, până acum, pasagerii din România nu aveau decât posibilitatea de estimare a tarifului.
Opțiunea va fi disponibilă din 14 februarie.
”Astfel, o cursă de la Dristor până la Gara de Nord, într-o oră de vârf, va fi de 15,63 de lei. O cursă de la Piața Victoriei până la aeroport va fi de 26,09 lei”, mai spun reprezentanții Uber.
Și totuși nu e chiar așa exact
Atunci când intervine tarifarea dinamică (surge pricing – n.r.), aplicația Uber va afișa suma exactă și mesajul că tarifele sunt mărite ca urmare a cererii mari. Atunci când tariful dinamic depășește de trei ori tariful de bază, utilizatorii vor fi notificați despre asta și li se va cere confirmarea.
În situațiile în care pasagerii modifică destinația, adaugă o oprire pe parcurs sau timpul petrecut în cursă e mai lung decât cel estimat, aplicația va actualiza corespunzător valoarea totală a cursei.
Uber este prezentă în România din 2015, iar serviciile sale sunt disponibile în București, Cluj, Brașov și Timișoara.
Scandal după scandal la Uber
Uber a fost fondată în anul 2009 de către Travis Kalanick. Acesta a fost înlăturat anul trecut de la conducerea companiei după o serie de scandaluri cât carul.
Google a acuzat Uber că a furat tehnologia mașinilor care se conduc singure. Cele două au ajuns în instanță din această cauză, iar săptămâna trecută au căzut la pace, Google urmând să primească acțiuni la Uber în valoare de 244 de milioane de dolari pe post de despăgubiri.
De asemenea, compania a primit o grea lovitură la finele anului trecut, când Curtea Europeană de Justiție a decis că este serviciu de transport, ceea ce înseamnă că trebuie să dețină licențe și autorizații.
În România șoferii săi nu au licențe, astfel că mai multe conflicte au avut loc recent între uberiști și taximetriști.
Cum e cu taxele
O altă problemă o constituie plata taxelor, deoarece banii plătiți de pasageri se duc mai întâi într-un cont din Olanda, de unde compania reține un comision de 25%, iar ulterior restul de 75% se întoc la șofer. Taximetriștii acuză Uber că nu plătesc TVA și impozit pe profit pe comisionul încasat, iar șoferii nu plătesc licențe, autorizații și RCA de transportator. Astfel, Uber ar face atât evaziune fiscală, cât și concurență neloială.