Deși cursurile au început de aproape o lună, cei doi copii, unul în clasa a IV-a și altul în clasa a II-a, nu au mers la școală. Motivul? Părinții nu au decis dacă micuții vor învăța la domiciliu sau în învățământul de masă, dar cu însoțitor permanent, după cum au explicat pentru Libertatea, reprezentanții DGASPC1.
Psihologul și terapeutul care lucrează cu băiatul au spus că există aceste alternative pentru continuarea pregătirii copilului, acasă sau la școală.
Apoi, mulți părinți nu și-ar dori ca ai lor copii să aibă un coleg care și-a ucis bunica. Dar băiatul are dreptul la educație, la fel ca oricare alt copil, după cum a spus purtătorul de cuvânt al ISMB, Maria Manea.
„La acest moment decizia este la părinții copilului. Vorbim despre dreptul la școlarizare care este un drept fundamental al oricărui copil, care trebuie, în cele din urmă, respectat. Undeva va trebui să fie școlarizat. Dacă aleg calea învățământului la domiciliu, școala trebuie să le trimită acasă un profesor care să facă cu ei lecțiile, potrivit nivelului de școlarizare. Dacă aleg ca băiatul să meargă la școală, atunci el va fi însoțit permanent de cineva, chiar și la ore”, a adăugat Manea.
Școala 5 a refuzat transferul din rațiuni de legalitate, respectiv termenul pentru transfer a fost depășit.
„Școala nr. 5 a refuzat transferul copiilor acolo. Părinții acum vor lua o decizie, pentru că doresc ca ambii copii să învețe împreună. Căutăm să găsim o soluție pentru toți copii din această speță. Școala 5 a refuzat din cauza termenelor depășite pentru a realiza transferul. De fapt, părinții de la Școala 5 sunt speriați că acest copil ar putea ajunge în colectivitate. Dar discutăm despre un caz și social, care a necesitat continuu consiliere, evaluare din partea instituțiilor abilitate și posibilitatea de a primi acest însoțitor permanent dacă va fi cazul”, mai spune Manea.
Potrivit reprezentantului Inspectoratului Școlar, DGASPC va identifica o persoană de sprijin dacă se va întoarce în învățământul de masă. Adică va avea însoțitor permanent.
„Ce motiv ar fi ca o școală să nu îl primească pe băiat? Suprapopularea unei clase. Un motiv care necesită o aprobare din partea ISMB, pentru suplimentarea numărului de locuri. În acest moment, părintele a ales să nu-l mute la Școala 45, pentru că vrea să fie împreună cei doi copii, cel mare clasa a IV-a, cel mic, clasa a II-a. La acest moment, deciziile sunt ale părinților. Ei trebuie să se pună de acord. Cea mai apropiată școală de centrul maternal este Școala 6, dar nu se pune problema de circumscripție”, a precizat purtătorul de cuvânt.
„Indiferent de opiniile părinților celorlalți copii, de opiniile școlilor, există un drept fundamental al fiecărui copil, pe care școala trebuie să îl respecte, mai ales că vorbim despre un copil de 9 ani pentru care s-a considerat că există o lipsă de discernământ.
Este dreptul fundamental la școlarizare. Nu suntem o instanță care să decidă altceva în afara acestui drept fundamental al copilului. Și chiar cu o persoană de sprijin, nu putem fi siguri că părinții îl vor accepta pe băiat. Până la urmă o școală va trebui să îl primească”, a conchis Manea.
Copilul în vârstă de doar 9 ani, diagnosticat cu ADHD, și-a atacat bunica, în după amiaza zilei de 26 mai. Copilul se enervase, potrivit anchetatorilor, că bătrâna de 70 de ani nu-l mai lăsa să se joace pe calculator. După ce a lovit-o de mai multe ori cu cuțitul, cel mic a sunat la 112.
Citește și:
VIDEO | O terapie revoluționară de tratare a cancerului a primit Premiul Nobel pentru Medicină. Cine sunt cei doi cercetători care au câștigat distincția