Aflată în fața unor cereri de compensații de zeci de miliarde de dolari din cauza manipulării emisiilor la motoarele diesel, Volkswagen ar fi prezentat cartelul autorităților de profil din Germania.
”Industria germană de mașini a agreat în secret asupra unor grupuri de lucru despre tehnologia din vehiculele lor, costuri, furnizori, piețe, strategii și chiar despre tratamentul emisiilor în mașinile lor diesel”, scrie publicația.
Această colaborare între marii producători auto germani ar fi inclus ”comportamente care încală legea antitrust”, potrivit scrisorii trimisă de către Volkswagen.
Citește și: EXCLUSIV/ De la Băsescu încoace, viața în Nana merge cu hopuri. Morților li se iau terenurile, iar viilor, recoltele
Grupurile de lucru și tehnologia AdBlue
Mai bine de 200 de angajați ai grupurilor auto au format peste 60 de grupuri de lucru, acoperind toate zonele de dezvoltare, de la partea de motoare la transmisie și până la frâne. Din anul 2006 au mai existat și ”numeroase întâlniri” privind reducerea emisiilor de oxizi de azot, adică de noxe.
Producătorii auto au fost de acord să instaleze o soluție de tratare a emisiilor, numită AdBlue, iar aceasta convertea emisiile în apă și azot, care nu sunt substanțe toxice. Numai că producătorii au stabilit să introducă doar recipienți mici de AdBlue, deoarece vasele mai mari ar fi crescut costurile.
Mărimea tancului de AdBlue a fost prea mică pentru a neutraliza toate emisiile mașinilor, punând astfel bazele pentru scandalul emisiilor la Volkswagen. Aceasta a recunoscut în septembrie 2015 că a vândut peste 11 milioane de mașini echipate un un soft care manipula emisiile de noxe. Mai precis, acesta detecta când mașina este testată și trata emisiile, însă pe drum sistemul de filtrare a emisiilor se închidea.
BMW zice că a depășit standardele
Un purtător de cuvânt al Volkswagen – grup care include și Audi și Porsche – a afirmat pentru AFP că grupul nu comentează asupra ”speculațiilor”.
BMW și Daimler, care deține producătorul de mașini de luc Mercedes, au declinat să comenteze. Luni, însă, BMW a respins acuzațiile privind posibila asociere cu ceilalţi producători auto germani în privința emisiilor.
BMW susţine că a mers mai departe decât competitorii săi în a se asigura că automobilele diesel respectă recomandările autorităţilor de reglementare în paralel cu performanţele bune. Astfel, constructorul german combină lichid AdBlue cu un sistem care stochează emisiile de oxid de nitrogen şi nu vede niciun motiv pentru a rechema sau actualiza cele mai recente modele diesel. Compania s-a oferit să actualizeze modelele mai vechi Euro 5.
Autorităţile din Uniunea Europeană şi Germania analizează o posibilă asociere a producătorilor auto germani, potrivit unui comunicat de sâmbătă.
Mercedes, în colimatorul autorităților
Pe lângă Volkswagen, și Mercedes a intrat de curând în colimatorul autorităților germane în privința emisiilor la motoarele diesel.
Autoritățile germane au anunţat în data de 13 iulie că vor extinde testarea vehiculelor diesel ale Daimler, la o zi după ce directorii companiei au fost convocaţi la discuţii de către o comisie special înfiinţată la Berlin. Este vorba de KBA, autoritatea federală în domeniul transporturilor auto. Daimler, care produce vehiculele Mercedes și Smart, a anunțat că se va apăra cu toate mijloacele legale pe care le are la dispoziție.
Procurorii germani ar investiga la rândul lor două motoare folosite în perioada 2008-2016. În cazul Daimler ar fi vorba de peste un milion de mașini cu emisii peste limita legală.
Citește și: Voință de octogenar. La 80 de ani, a absolvit școala postliceală de analist-programator