Ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) nr. 1817/2016 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 747 din 26 septembrie 2016 și se aplică de la data apariției. Totuși, cetățenii vor putea să se înscrie efectiv în program în perioda anunțată de Administrația Fondului pentru Mediu: 10-24 octombrie.
Primești între 3.000 și 8.000 de lei
Concret, persoanele fizice vor putea cere până la 3.000 de lei pentru a-și instala acasă panouri solare nepresurizate, până la 6.000 de lei pentru a-și instala panouri solare presurizate sau până la 8.000 de lei pentru instalarea unor pompe de căldură (exclusiv pompele de căldură aer-aer).
Condiții pentru participarea în program
Persoanele fizice vor putea să se înscrie în programul „Casa Verde” dacă:
- au domiciliul în România
- sunt proprietari sau coproprietariai terenului și ai casei pentru care se va instala sistemul de încălzire nepoluant
- imobilele nufac obiectul unui litigiu în instanță, unei revendicări legale ori unei proceduri de expropriere pentru utilitate publică
- nu au datoriila bugetul de stat sau la bugetele locale
- nu au fost condamnați în trecut pentru infracțiuni contra mediului
- nu au primit, în sesiunile din anii anteriori ale programului, pentru aceeași casă,finanțare pentru sistemul de încălzire.
Ce acte se depun și unde
Dosarul de finanțare ce va trebui depus la agenția teritorială pentru protecția mediului din zona domiciliului trebuie să conțină următoarele documente:
- cererea de finanțare nerambursabilă (original);
- declarație pe propria răspundere a solicitantului(în original);
- actul de identitate al solicitantului (copie);
- extrasul de carte funciară pentru informare (emis de maximum 30 de zile) ceatestă dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra terenului și casei (original);
- documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situația în care adresa de implementare din cererea de finanțare diferă de cea din extrasul de carte funciară (original);
- copia cărții funciare și extrasul de carte funciară individuală; pentru proprietățile comune, pot fi trecute pe aceeași carte funciară cel mult două unități individuale care să formeze un întreg;
- pentru imobilele deținute în coproprietate se va depune o declarație notarială, semnată de toți coproprietarii, din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere de finanțare, precum și persoana solicitantă (original);
- certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original) de organele competente teritorial;
- în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare, se va depune și certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original);
- certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului (original);
- certificatul de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial al Ministerului Afacerilor Interne (original sau copie legalizată);
- adeverință privind existența contului bancar al solicitantului finanțării, emisă de o bancă comercială, sau extrasul de cont.
Citeşte şi: www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/casa-fara-factori-este-din-lemn-si-pereti-din-baloti-de-paie-1615895