– Dan Negru, ești de atât de mult timp în televiziune, că nu credeam, sincer, că mai poți surprinde cu ceva. Și iată că ai schimbat posturile și acum și emisiunile. Spune-mi câteva cuvinte despre noul show TV pe care o să-l prezinți la Kanal D, „Tu urmezi!“.
– Nu durata unei vieți e importantă, ci calitatea ei, ce faci în timpul vieții. Așa e și în longevitatea într-o meserie. Nu mi-am propus să ies la pensie din televiziune, deși se fac 25 de ani de când sunt în jobul ăsta. Miza transferului a fost uriașă, pentru că am vrut să demonstrez că poți să faci audiență TV și cu emisiuni de cultură generală.
Kanal D e televiziunea care a avut încredere în astfel de public, în vreme ce mulți alții încă mai cred că publicul TV e înapoiat și că merită doar programe de subcultură. Eu nu vreau să par că nu am mâncat usturoi în TV, dimpotrivă, dar cred că e vremea ca și televiziunea să evolueze. Audiența uriașă de la „Jocul cuvintelor“ a demonstrat că publicul TV nu e stupid și sper să fie o lecție și pentru celelalte televiziuni. Asta încercăm și cu „Tu urmezi!“.
Dan Negru, detalii despre show-ul „Tu urmezi!“, de la Kanal D
– Nu e un format cam îndrăzneț pentru zilele noastre? Știu că show-ul este foarte popular în Italia și, de asemenea, longeviv, poate ne povestești tu mai multe…
– Ba da, e un curaj să aduci un show cu întrebări de cultură generală pe o piață TV care promovează o tânără care se laudă că are doar 8 clase și că așa a reușit în viață. Așa e, „Jocul cuvintelor“ sau „Tu urmezi!“ sunt curajoase și inovatoare. Dar nu de puține ori eu am reușit să creez modele de urmat în televiziune.
Cu „Jocul cuvintelor“ am reușit să schimbăm prejudecata cum că publicul nu vrea cultură generală la TV, că nu fac audiență show-urile de tip quiz. O să încercăm și cu „Tu urmezi!“. Lumea civilizată a televiziunii e plină de concursuri de cultură generală. În România lipsesc și nu cred deloc că e o conspirație, cred doar că e lipsa de curaj a unor șefi mediocri de televiziuni.
– A cui a fost ideea acestui show? Ai venit tu cu propunerea, către șefii Kanal D, sau cum a fost?
– Televiziunea e despre echipe, nimeni nu reușește de unul singur. E de apreciat curajul celor de la Kanal D de a aduce un quiz de cultură generală la TV. E ca și cum ai avea curajul să vinzi, într-un magazin ticsit de sucuri acidulate, suc natural de mere. În formatele de tip quiz contează însă foarte mult prezentatorul, așa cum într-un talent show contează jurații și nicidecum prezentatorul. Dacă prezentatorul, formatul și televiziunea nu au un numitor comun, show-ul eșuează.
„Noua cantitate e calitatea”
– Mai crezi că oamenii pot fi educați prin ceea ce li se dă la TV? Știi prea bine scuza aia veche pentru producțiile de tip tabloid – „asta cere publicul!“…
– Noua cantitate e calitatea. Nu vreau să fiu lupul moralist, dar pot să spun că am avut curajul să schimb macazul de la show-urile pe care le-am prezentat, și cu care mulți români au crescut, la cele de acum. Mă simt ca tâlharul de pe cruce care s-a convertit la sfârșit. Am refuzat să cred teoria că facem show-uri îndoielnice, cu personaje de proastă calitate, doar pentru că „așa vrea publicul“. Nu e așa. Dovadă stau audiențele de la „Jocul cuvintelor“. Și încă ceva important: dacă publicul vrea mizerii, le găsește azi în online, nu le mai caută la TV. Ca să rămână în picioare, televiziunea trebuie să fie o alternativă a online-ului, și nu copia lui.
ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL VIVA.RO