În timpul conferinței de anunțare a rezultatelor financiare, directorul executiv Makoto Uchida a fost întrebat în privința unei potențiale colaborări cu Apple, acum că Hyundai nu mai este în negocieri cu compania.

Pe măsură ce tehnologia remodelează industria auto „trebuie să luăm noi inițiative‟ și să „lucrăm cu companii care sunt cunoscătoare, cu o experiență bună, prin parteneriate și colaborări‟, a spus Uchida.

Deși nu este o confirmare a faptului că au loc discuții directe la momentul actual, răspunsul ilustrează disponibilitatea Nissan pentru a coopera pe un proiect care a fost refuzat de alt constructor.

Negocieri eșuate cu Hyundai și Kia

Negocierile dintre Apple și Hyundai au eșuat, deoarece Hyundai nu a dorit doar să asambleze mașini pentru Apple, de teama de a nu se transforma într-un „Foxconn al mașinilor‟.

În acest moment, Nissan produce unul dintre cele mai populare modele electrice din lume. Este vorba de modelul Leaf. În curând compania va lansa și un crossover pe baza conceptului IMx.

Nissan are probleme financiare de câțiva ani și s-a confruntat în ultima perioadă și cu scandalul arestării și evadării fostului director general Carlos Ghosn.

Șase constructori japonezi în discuții

După eșuarea negocierilor cu Hyundai presa a scris că cel puțin șase constructori japonezi poartă negocieri active cu Apple.

Honda și Mazda au spus că nu pot comenta asupra problemei, în vreme ce reprezentanții Mitsubishi au spus că informația că Apple discută cu companii japoneze este falsă. Nissan a refuzat să comenteze.

Însă potrivit analistului Mio Kato de la Smartkarma, Nissan „este cel mai probabil candidat pentru a fi în discuții serioase cu Apple‟, datorită faptului că are capacitate de producție disponibilă în Statele Unite.

„Mașina Apple‟, competiție pentru Tesla

„Mașina Apple‟ este un proiect în cadrul gigantului american despre care presa a scris încă din 2014. Acesta a fost accelerat însă în ultimele săptămâni.

Presa internațională a scris că Apple dorea să lanseze o mașină electrică din anul 2024. Pentru ca acest program să fie respectat, trebuie ca proiectul să intre în linie dreaptă și să fie găsiți partenerii de producție și furnizorii.

Tot mai multe companii, atât de tehnologie, cât și din industria auto, se avântă în sectorul auto, după succesul înregistrat de Tesla.

Compania condusă de Elon Musk a produs anul trecut 500.000 de mașini electrice, iar acțiunile sale au crescut masiv, aceasta depășind 800 de miliarde de dolari în privința capitalizării, mai mult decât are Facebook.

Urmărește-ne pe Google News