Tesla, cel mai mare producător de profil, caută un director de design care să realizeze automobile specifice pentru piața chineză, scrie Reuters.
Între timp, NIO – un producător de autoturisme electrice supranumit „Tesla Chinei‟ – a anunțat sâmbătă lansarea unui sedan de lux cu o autonomie a bateriei de o mie de kilometri.
Tesla caută designeri familiarizați cu gusturile chinezilor
Directorii de resurse umane ai Tesla caută de patru luni candidați „bi-culturali‟, cu experiență de peste 20 de ani și care să fie familiarizați cu gusturile chineze, dar care să poată realiza și un „pod‟ între China și Statele Unite, arată sursele publicației citate.
Reprezentanții Tesla nu au comentat informația.
China este a doua piață pentru compania americană, după Statele Unite.
Planurile Tesla pentru studioul de design nu au fost finalizate încă și depind de relațiile dintre cele două țări.
Anterior, în cadrul unui eveniment derulat în Shanghai, Elon Musk – șeful Tesla – a spus că ar fi „cool‟ crearea unui centru de inginerie în China care să proiecteze mașini originale. Acestea ar urma să fie exportate și în alte țări, a mai spus acesta.
Interesul lui Elon Musk pentru China vine în contextul în care Tesla încearcă să își crească producția peste nivelul de 500.000 de mașini anual. În 2020, Tesla a ratat cu doar 450 de unități acest obiectiv.
Model compact de 25.000 de dolari
Potrivit unor surse, Tesla încearcă să realizeze un model ieftin pentru China, precum cel de 25.000 de dolari la care Musk s-a referit în toamna anului trecut de Battery Day, când a prezentat o serie de progrese în domeniul bateriilor.
Acest model ar urma să fie unul compact, mai mic decât actualul Tesla 3, dar va urma să fie complet autonom. Qutoturismul ar urma să aibă un preț similar cu cel al modelelor comune pe bază de benzină.
În SUA sunt populare mașinile SUV, de teren, în vreme ce în alte țări sunt populare mașinile compacte sau cele sedan.
Nio a anunțat un nou model
NIO, unul dintre principalii rivali ai Tesla din China, a prezentat sâmbătă, 9 ianuarie, un sedan de lux. Acesta este numit ET7, iar lansarea sa a venit în momentul în care Tesla a început să vândă Modelul Y în China.
William Li, directorul executiv al NIO, a spus că tehnologia bateriilor va permite o autonomie de 621 de mile, adică o mie de kilometri, conform Reuters.
Prețul de pornire este de 70.000 de dolari înainte de cuantificarea subvențiilor primite de consumatori, fiind astfel competitor cu Tesla Model S, limuzina de top de la compania americană.
Stații de schimbare a bateriilor
Nio a prezentat și conceptul stațiilor sale de schimbare a bateriilor. În loc să încarci mașina, Nio vrea să schimbe direct pachetul de baterii al mașinilor. Compania vrea să aibă peste 500 de astfel de stații până la finalul anului.
Nio arvea luni o capitalizare bursieră de 102 miliarde de dolari, peste giganți precum Daimler sau General Motors, după ce investitorii au pompat miliarde de dolari în producătorii de mașini electrice.
În acest moment, Nio produce doar trei modele SUV. Compania a livrat anul trecut 43.728 de unități.
Nio are între acționari gigantul chinez Tencent, supranumit „Facebook-ul Chinei‟.
Concurență intensă pentru Tesla
Între companiile care se luptă pentru piața chineză de mașini electrice se află și BYD – unde acționar este omul de afaceri american Warren Buffett – și Xpeng – care are ca acționari grupurile Alibaba și Xiaomi.
Xpeng a anunțat joi un nou sedan. În acest moment, Xpeng vinde deja un sedan și un model SUV. Xpeng are o capitalizare bursieră de 32 miliarde de dolari.
Un alt producător chinez listat pe bursa de la New York este Li Auto, cu o capitalizare de 30 de miliarde de dolari.
Apple și Foxconn intră în horă
Pe lângă grupurile chineze și alți titani încearcă să intre pe această piață.
Apple conlucrează cu Hyundai pentru realizarea unei mașini electrice autonome, în vreme ce Foxconn – compania care asamblează iPhone pentru Apple – are în plan producerea unui SUV în 2022 împreună cu Byton, un alt producător chinez.
De asemenea, presa internațională a scris că Baidu – supranumit „Google-ul Chinei‟ – va produce mașini electrice proprii alături de grupul chinez Geely.