Xiaomi a vândut 47,1 milioane de unități în cel de-al treilea trimestru al anului 2020, cu 45% peste nivelul din aceeași perioadă a anului trecut. Xiaomi deține și mărcile de telefoane Redmi, Poco și Blackshark.
Piața globală a scăzut cu 1% în cel de-al treilea trimestru, la 348 de milioane de unități. Nivelul este însă cu 22% mai mare față de cel de-al doilea trimestru din acest an, afectat de pandemie și măsurile de izolare.
India a virat spre Samsung
Samsung a redevenit liderul mondial, ajutat de vânzările mai mari din India, unde producătorii chinezi au întâmpinat probleme. Acestea au venit ca urmare a confruntărilor sângeroase dintre soldații indieni și chinezi pe granița din munții Himalaya.
Samsung a vândut 80,2 milioane de telefoane, ajungând la o cotă de 23%.
Huawei a pierdut coroana de lider, după ce a întâmpinat probleme din cauza sancțiunilor SUA. Recent, presa a scris că dorește să vândă brandul de telefoane Honor, iar doritoare sunt trei companii, tot din China.
Huawei a livrat 51,7 milioane de smartphone-uri, echivalentul unei cote de 14,9%.
Întârzierea de 100 de miliarde de dolari
Lansarea cu întârziere a gamei iPhone 12 a făcut ca vânzările iPhone să scadă cu 29% în China, astfel că producătorul american a pierdut poziția a treia. De fapt, acesta a fost motivul pentru care capitalizarea bursieră a Apple a scăzut cu 100 de miliarde de dolari după anunțarea rezultatelor sale financiare.
Pe de altă parte, iPhone 11 a fost cel mai vândut model în China, chiar dacă nu are tehnologie 5G. Apple este așteptat să reintre pe creștere în acest trimestru, datorită noilor lansări.
Per total, Apple a vândut 43,2 milioane de dispozitive, având o cotă de 12,4% din piața globală.
Singurul brand pe plus în China
Xiaomi este singurul brand care a înregistrat creșteri în China, consemnând un plus de 8%, potrivit firmei de cercetare Counterpoint. Per total, piața chineză a scăzut cu 14% față de anul trecut.
De asemenea, produsele sale au fost la mare căutare în Europa, unde vânzările sale au crescut cu 88%.
Xiaomi a ajuns la o cotă de piață de 13,5% după livrarea a 47,1 milioane de unități.
Grupul chinez a profitat de problemele întâmpinate de Huawei, care nu mai are acces la serviciile și aplicațiile Google și nici la cipuri avansate. Vânzările Huawei au scăzut cu 25% în Europa, conform Cnalys.
Richard Yu, directorul diviziei de produse destinate consumatorilor, a spus că Huawei nu mai poate produce cipurile sale Kirin din luna septembrie. Huawei a lansat recent gama Mate 40, însă cu cipuri stocate dinainte.
Conglomeratul BBK
Locul al cincilea este ocupat de Vivo, care a livrat 31,8 milioane de unități și a cumulat o cotă de 9,1%. Vivo a consemnat creșteri în Asia de Sud-Est.
Brandul-soră Oppo a livrat 31,1 milioane de unități, în vreme ce locul al șaptelea a fost ocupat de către Realme, cu 15,1 milioane de telefoane furnizate, arată Canalys.
Cele trei mărci sunt deținute de către concernul chinez BBK Electronics, care mai deține și OnePlus și iQOO.
Dacă adunăm vânzărilor tututor acestor mărci, BBK Electronice ar ajunge pe locul al doilea, cu 78 de milioane de unități.
Canalys raportează că Lenovo a vândut 10,2 milioane de unități și a trecut peste problemele de producție pe care le-a avut la fabrica sa din Wuhan. Lenovo deține și brandul american Motorola.
Top zece este închis de Transsion, care a livrat 8,4 milioane de telefoane inteligente în trimestrul al treilea. Transsion este un grup tot din China, iar acesta deține mărcile de smartphone-uri Tecno, Itel și Infinix, brandul de accesorii Oraimo și service-urile de telefoane Carlcare.
Produsele sale sunt foarte populare în special în Africa.