Financial Times a scris că cele două companii au avut discuții scurte care au căzut din cauza reticenței Nissan de a deveni producător pentru mașinile Apple, adăugând că discuțiile nu au ajuns la un nivel înalt al managementului.
„Nu ne aflăm în discuții cu Apple”, a spus o purtătoare de cuvânt a Nissan. „Cu toate acestea, Nissan este mereu deschisă pentru explorarea colaborărilor și parteneriatelor care să accelereze transformarea industriei”, a mai punctat aceasta.
Reprezentanții Apple nu au fost disponibili pentru a comenta informația.
Presa a scris în decembrie că Apple vrea să lanseze mașina sa electrică în anul 2024.
Pe urmele Hyundai și Kia
Ulterior, Hyundai a anunțat că se află în discuții cu Apple, pentru ca mai apoi să retracteze și să prezinte o formulare generală.
Acțiunile Kia, parte a grupului Hyundai, au crescut masiv pe bursă în ideea că mașina Apple va fi realizată într-o fabrică Kia din Statele Unite.
Însă discuțiile cu Hyundai au căzut deoarece compania nu a dorit să devină „un Foxconn al mașinilor”, temându-se că acest lucru îi va afecta imaginea.
Externalizarea producției este comună în domeniul auto, dar industria nu are o companie de talia Foxconn, care să asambleze pentru alte companii pe o scară așa mare.
Geely și Foxconn intră în horă
Grupul chinez Geely a semnat în acest an mai multe parteneriate, atât cu grupul taiwanez Foxconn, cât și cu grupul chinez Baidu, încercând să se poziționeze drept contractorul numărul unu pentru mașini electrice în China. Geely deține și mărcile Volvo (Suedia) și Lotus (Marea Britanie).