Producția din România ar fi trebuit să crească de la 350.000 la 400.000 de unități anual.
Renault intenţionează să-şi mai reducă și capacitatea de producţie în Rusia, activităţile sale mecanice în Coreea de Sud şi fabricarea de cutii de viteze în Turcia.
“Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde grupul este prezent”, a anunțat Renault.
În acest moment, grupul Renault are 181.000 de angajați la nivel mondial, astfel că vor fi afectați sub 10% din angajați.
Ministrul francez al economiei: “Renault ar putea dispărea”
Bruno Le Maire, ministrul francez al economiei, a declarat zilele trecute că Renault “ar putea dispărea” fără ajutorul Guvernului, potrivit CNN.
Statul francez are 15% din acțiunile Renault. Guvernul francez negociază acum un împrumut de 5 miliarde de euro pentru constructor.
Planul Renault prevede reducerea capacității de producție de la 4 milioane de mașini pe an la 3,3 milioane în anul 2024, conform CNBC.
Dacia, cel mai mare exportator din România
Grupul francez deține în România constructorul auto Dacia, cea mai mare companie din țară și cel mai mare exportator.
Aceasta are peste 14.000 de angajați, dar de producătorul de la Mioveni depind peste 100.000 de salariați din industria auto, de la companiile furnizoare de componente.
O nouă strategie globală cu Nissan și Mitsubishi
Renault este parte a Alianței Renault-Nissan, iar aceasta a anunțat zilele trecute o nouă strategie mondială.
Aceasta constă în stabilirea unui lider pe anumite regiuni, care va dezvolta modele. Celelalte mărci ale alianței vor urma apoi liderul în aceste zone.
Astfel, Renault este lider în Europa și America de Sud, Nissan este lider în SUA, Japonia și China, iar Mitsubishi, în Asia de Sud-Est.
Renault și Nissan au renunțat la proiectul de fuziune stabilit de fostul lor șef Carlos Ghosn.
Nissan are probleme de mai bine de un an, după ce Ghosn a fost arestat pentru fraudă. Compania a înregistrat pierderi încă dinainte de venirea pandemiei de coronavirus.
De asemenea, și Renault este implicată în mai multe scandaluri. Grupul este în centrul atenției europene în privința unor motoare cu probleme, în vreme ce în România a fost acuzat de angajați de practici monopoliste în privința angajărilor.
Alianța deține mărcile Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Lada, Alpine, Infinity, Datsun și Samsung Motors.
Renault a mai anunțat recent că își vinde acțiunile deținute la o companie din China către constructorul local Dongfeng, urmând să nu mai vândă autoturisme cu motoare termice.
Peugeot și Fiat fuzionează
Dacă Renault și Nissan nu mai fuzionează, competitorii lor fac pași în direcția opusă. Grupurile PSA Peugeot Citroen și Fiat Chrysler au anunțat recent că vor fuziona.
Alianța Renault-Nissan este la concurență cu grupul Volkswagen și constructorul japonez Toyota în lupta pentru a deveni cel mai mare producător mondial.
Pe lângă criza generată de coronavirus, companiile auto se confruntă și cu spectrul trecerii de la motoare diesel la tehnologii electrice, iar acestea din urmă necesită investiții masive.